Praca zdalna – wyjaśnienia resortu pracy
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej opublikowało odpowiedzi na pytania dotyczące wykonywania pracy zdalnej przez pracowników. Resort pracy wskazuje sposób w jaki należy w praktyce stosować nowe przepisy dodane do Kodeksu pracy m.in. jak liczyć wymiar dni okazjonalnej pracy zdalnej przy zatrudnieniu w niepełnym wymiarze czasu pracy, jak podejść do wyliczeń ekwiwalentu lub ryczałtu na pokrycie pracownikowi kosztów pracy zdalnej, a także czy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi zdalnemu biurka i krzesło.
Wprowadzone do Kodeksy pracy ustawą z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 240) nowe przepisy regulujące możliwość pracy zdalnej wejdą w życie 7 kwietnia 2023 r. W związku z tym Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej opublikowało zestaw pytań i odpowiedzi z w którym wskazuje na praktyczne aspekty stosowania nowych przepisów. Publikujemy je poniżej:
Czy pracownicy mają możliwość wykonywania pracy zdalnej z więcej niż jednego miejsca?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty