02.02.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 2 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.787.2022.2.JKU

1. Czy planowana przez Spółkę działalność, obejmująca pełną realizację Projektów stworzenia nowego Produktu, w tym działania kreacyjne jak i działania wdrożeniowe podejmowane do momentu zgłoszenia wprowadzenia Produktu do obrotu przed uruchomieniem produkcji bieżącej, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 CIT i tym samym Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, o której mowa w art. 18d CIT? 2. Czy w związku z opisywanymi działaniami Spółka będzie mogła skorzystać z ulgi na prototyp, zgodnie z art. 18ea CIT i odliczyć od podstawy opodatkowania 30% kosztów wprowadzenia na rynek nowego Produktu, które w omawianym zakresie stanowią wydatki niezbędne dla celów uzyskania odpowiednich notyfikacji umożliwiających wprowadzenie Produktu na rynek, obejmujące opisane we wniosku: a. koszty wykonania badań (laboratoryjnych oraz aplikacyjnych), b. koszty przygotowania ekspertyz, c. koszty przygotowania dokumentacji jakościowej (lub jej części), d. koszty opłat związanych z przeprowadzeniem postępowania o dopuszczenie nowego Produktu do obrotu na terytorium Polski, e. koszty opłat związanych z przeprowadzeniem postępowania o dopuszczenie nowego Produktu do obrotu na terytorium innych krajów (zgodnie z lokalnym prawodawstwem)? 3. Czy w związku z opisywanymi działaniami Spółka będzie mogła skorzystać z ulgi prowzrostowej, zgodnie z art. 18eb CIT i odliczyć od podstawy opodatkowania koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży nowych Produktów stanowiące koszty działań promocyjno-informacyjnych opisanych we wniosku i obejmujących: a. koszty zakupu przestrzeni reklamowych w sieci Internet związanych z zakupem tzw. banerów, b. koszty zakupu usług związanych z opracowaniem banerów, stron promujących dany Produkt lub stron sprzedażowych danego Produktu, c. koszty zakupu usług telekomunikacyjnych związanych z wysyłką SMS, d. koszty pracownicze związane z pracą pracowników lub zleceniobiorców Spółki dotyczące wysyłki SMS, wysyłki e-maili, opracowania banerów, stron promocyjnych lub sprzedażowych, czy też opracowania treści odpowiednich powiadomień?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne