Interpretacja indywidualna z dnia 30 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.695.2022.1.MKA
Dotyczy zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. e) ustawy o VAT usług świadczonych na rzecz pracowniczego funduszu emerytalnego.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 30 listopada 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. e) ustawy o VAT usług świadczonych na rzecz pracowniczego funduszu emerytalnego. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
A. jest polskim rezydentem podatkowym prowadzącym na terenie Polski działalność gospodarczą związaną z zarządzaniem funduszami, w tym tworzeniem, reprezentowaniem i zarządzaniem funduszami inwestycyjnymi, portfelami inwestycyjnymi, zbiorczymi portfelami papierów wartościowych oraz doradztwem dotyczącym inwestycji.
Od (…) r. A. w wyniku połączenia z B. NIP (…) zostało stroną umowy zawartej z pracowniczym funduszem emerytalnym (dalej: PFE lub Fundusz), na mocy której świadczy na jego rzecz usługi odpłatnego zarządzania aktywami funduszu (dalej: Portfel).
Zgodnie z art. 61 ust. 1 pkt 3) w zw. z ust. 1a ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1523 ze zm.), obok zarządzania funduszami inwestycyjnymi, A. jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia działalności polegającej na zarządzaniu portfelami instrumentów finansowych, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych.
PFE jest funduszem emerytalnym utworzonym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 105 ze zm., dalej: UOiFFE). Ustawa ta wyróżnia możliwość utworzenia funduszu emerytalnego, jako otwartego, pracowniczego lub dobrowolnego. Jednocześnie zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2139 ze zm., dalej: UPPE) pracowniczy fundusz emerytalny jest jedną z form, w których może być prowadzony pracowniczy program emerytalny (dalej: PPE).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty