27.01.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 27 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.736.2022.2.AW

Czy: - w opisanym stanie faktycznym, uwzględniając przebieg procesu produkcyjnego jaki ma miejsce w przedsiębiorstwie Wnioskodawcy, ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki, które będą mieściły się w katalogu określonym w art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT będą stanowiły koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów w rozumieniu art. 18eb ustawy o CIT i czy w związku z tym Wnioskodawca będzie mógł je odliczyć od podstawy opodatkowania; - uwzględniając brzmienie art. 18eb ust. 4 ustawy o CIT zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub osiągnięcie przychodów ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych, lub osiągnięcie przychodów ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju w jakimkolwiek stopniu będzie uprawniało Wnioskodawcę do skorzystania z preferencji, o której mowa w art. 18eb ust. 1 ustawy o CIT i pozwoli Wnioskodawcy odliczyć koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów; - w opisanym stanie faktycznym sprawy, dopuszczalne jest przyjęcie iż możliwość odliczenia na zasadach opisanych w art. 18eb ust. 1 ustawy o CIT wydatków związanych z promocją marki Wnioskodawcy i/lub promocją dotychczasowych produktów będących w ofercie Wnioskodawcy nie jest wyłączona w sytuacji gdy wydatki te mają charakter związany/uboczny względem wydatków poniesionych na promocję nowego produktu; - wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na promocję nowego produktu, który będzie wprowadzany na rynek a polegające na przekazaniu egzemplarzy produktów do testów influencerom lub jako nagród w konkursach może być uznane za koszty działań informacyjno-promocyjnych, o których mowa w art. 18eb ust. 7 pkt 2 ustawy o CIT; - w opisanym stanie faktycznym sprawy dopuszczalne jest przyjęcie, że możliwość odliczenia na zasadach opisanych w art. 18eb ust. 1 ustawy o CIT wydatków poniesionych na promocję nowego produktu nie jest wyłączona, jeżeli wskutek realizowanych działań promocyjnych, Wnioskodawca osiągnie przychód ze sprzedaży nowego produktu do klienta, który nabędzie od Wnioskodawcy promowany produkt w celu jego dalszej odsprzedaży pod własną marką

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne