Interpretacja indywidualna z dnia 3 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.701.2022.6.DP
W zakresie możliwości zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup voucherów, kart podarunkowych lub kart typu prepaid.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
11 października 2022 r. za pośrednictwem platformy ePUAP wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup voucherów, kart podarunkowych lub kart typu prepaid.
Uzupełniliście go Państwo – w odpowiedzi na wezwania – pismami z 16 i 20 grudnia 2022 r. (data wpływu do Organu 16, 20 i 22 grudnia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, pracodawcą, płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.2021.1128 t.j., dalej: „ustawa o PIT”) oraz podatku dochodowego od osób prawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2021.1800 t.j., dalej: „ustawa o CIT”). Spółka jest polskim oddziałem (...) firm XYZ (dalej: „Grupa”), oferującej (...). Spółka (...). Siedziba Spółki i zarazem serwis znajduje się w S. Spółka współpracuje z markami, które są (...).
Specjalizacją Spółki są usługi serwisowe. Spółka naprawia xxx urządzeń rocznie: (...). Obsługa tych danych jest kluczowa dla wyliczenia wartości faktur sprzedaży oraz ich zatwierdzenia przez klientów.
Spółka zatrudnia około (...) osób. W skład kadry wchodzą pracownicy serwisu (m.in. (...)), (...) (dalej łącznie: „Pracownicy”). Za poprawne raportowanie napraw z klientami, a następnie fakturowanie tych napraw, odpowiadają Pracownicy z działów (...).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty