29.08.2022 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 29 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.322.2022.2.AS

Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 62.01.11.0 8,5% stawką, oraz PKWiU 90.03.11.0 15% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

jest nieprawidłowe w odniesieniu do działalności dziennikarskiej oraz

jest prawidłowe w odniesieniu do działalności pozycjonerskiej.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 maja 2022 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki opodatkowania uzyskiwanych przychodów. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 sierpnia 2022 r. (wpływ 6 sierpnia 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

W maju tego roku otworzyła Pani działalność, żeby obsługiwać klientów z zakresu tworzenia artykułów pozycjonerskich. Pani głównym klientem jest A (polskie wydawnictwo magazynów), dla którego wykonuje Pani autorskie artykuły, do których dostarcza Pani także swoje prawa majątkowe. Ma Pani umowę dziennikarsko-redaktorską. Jednak Pani stanowisko to redaktor SEO, czyli redaktor, który dostarcza autorskie treści zgodne z zasadami pozycjonowania (PKD 63.11.Z). Ma więc Pani problem z odpowiednim określeniem stawki ryczałtu, jaki powinna Pani odprowadzać od swoich usług. Problematyka sprawy jest o tyle bardziej złożona, że wydawnictwo A nie będzie Pani jedynym klientem. Będzie Pani wykonywać także treści dla innych firm. Nie jest Pani także przekonana co do tego, jak powinna rozliczać artykuły SEO z klientami, którzy nie są wydawnictwem. W przypadku tworzenia artykułów SEO sytuacja jest dokładnie taka sama jak w wydawnictwie A. Są to treści autorskie i pozycjonujące. Chciałaby Pani zaznaczyć, że w przeciwieństwie do wielu „copywriterów”, używając w tym wniosku sformułowania „artykuły SEO” absolutnie nie ma Pani na myśli byle jakich treści pisanych pod algorytm (tzw. teksty zapleczowe). Nie są one obiektem Pani pracy. Zawsze tworzy Pani unikatowy content wysokiej jakości, który pozwoli użytkownikom znaleźć kompleksowe odpowiedzi na wszystkie pytania.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne