Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPP3.4512.635.2016.11.RD
Prawidłowość rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych w zw. z art. 103 ust. 5a ustawy oraz podstawy opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo
1) ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 11 października 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z 1 sierpnia 2017 r. sygn. I SA/Gd 715/17 oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego z 8 grudnia 2021 r. sygn. I FSK 1808/7.
2) stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
14 października 2016 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 października 2016 r. uzupełniony pismem z 25 listopada 2016 r. (data wpływu 2 grudnia 2016 r.), który dotyczy prawidłowości rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych w zw. z art. 103 ust. 5a ustawy oraz podstawy opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Państwa Spółka jest podmiotem działającym w sektorze naftowym, zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową produktów naftowych. Pomimo, że nabycia wewnątrzwspólnotowe gotowych produktów naftowych nie wpisują się w podstawowy model działalności Spółki, to jednak zdarzają się i zapewne również w przyszłości będą zdarzać się sytuacje, w których Spółka będzie takich nabyć dokonywała.
Jako podatnik podatku akcyzowego, Spółka jest podmiotem zarejestrowanym na potrzeby akcyzy, zgodnie z art. 16 ustawy o podatku akcyzowym (ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 752, ze zm., dalej określanej jako: „ustawa o podatku akcyzowym”), prowadzącym składy podatkowe. Z tego też tytułu Państwa Spółka dokonuje wysyłek oraz przyjęć wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (dalej określanej również jako „PZPA”), realizowanej w oparciu o elektroniczny system EMCS (eng. Excise Movement Control System w ustawie o podatku akcyzowym określany mianem „Systemu”, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 26 tej ustawy). Ewentualne przyszłe nabycia wewnątrzwspólnotowe będą realizowane w PZPA w oparciu o system EMCS do jednego ze składów podatkowych Spółki lub do miejsca odbioru wyrobów akcyzowych (Spółka rozważa złożenie wniosku do właściwego naczelnika urzędu celnego o wydanie zezwolenia na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca). Mogą również zdarzyć się sytuacje, w których nabycia wewnątrzwspólnotowe będą realizowane przez Spółkę poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy do baz paliwowych lub magazynów Spółki niemających statusu składu podatkowego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty