Interpretacja indywidualna z dnia 10 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.758.2021.2.MB
Opodatkowanie przychodów z działalności ryczałtem.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 31 sierpnia 2021 r. (data wpływu 6 września 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 5,5% i 15% – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 września 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek – uzupełniony pismem z 8 listopada 2021 r. (data wpływu 9 listopada 2021 r.) – o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 5,5% i 15%.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawczyni prowadzi indywidualną działalność gospodarczą. Podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium RP.
Wnioskodawczyni uzyskuje w ramach działalności gospodarczej przychody z tytułu świadczonych usług marketingowych, fotograficznych, a także wytwarzanych we własnym zakresie towarów, tj. plakatów, ebooków i audiobooków, które sprzedaje za pośrednictwem Internetu.
W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawczyni prowadzi bloga oraz profile w mediach społecznościowych, tj. (...). Wnioskodawczyni w mediach społecznościowych zamieszcza relacje z odwiedzanych miejsc w różnych zakątkach świata, modowe inspiracje, czy nowinki kosmetyczne.
Wnioskodawczyni na zlecenie podmiotów zewnętrznych prowadzi kampanie marketingowe polegające na promowaniu produktów na kanałach społecznościowych, tj. blogu oraz w social mediach. Kampanie reklamowe polegają w szczególności na zrobieniu sesji zdjęciowej w danym produkcie lub zdjęć produktu oraz ich publikowanie na blogu i w social mediach z oznaczeniem marki, a także na zamieszczaniu recenzji danego towaru.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty