Interpretacja indywidualna z dnia 12 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.159.2021.1.MPE
w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania Nagród w postaci np. biletów lotniczych, wycieczek, biletów wstępu lub innych usług.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 marca 2021 r. (data wpływu 16 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania Nagród w postaci np. biletów lotniczych, wycieczek, biletów wstępu lub innych usług – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 marca 2021 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania Nagród w postaci np. biletów lotniczych, wycieczek, biletów wstępu lub innych usług.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT w Polsce. Działalność gospodarcza Wnioskodawcy polega na obrocie produktami w postaci zimowych, letnich oraz wielosezonowych opon do pojazdów mechanicznych w tym osobowych, dostawczych, ciężarowych, rolniczych, przemysłowych i motocyklowych. W ramach ww. działalności, Wnioskodawca sprzedaje opony dystrybutorom hurtowym, którzy zajmują się dalszą sprzedażą produktów na rzecz klientów indywidualnych oraz firm. Oprócz tego, Wnioskodawca sprzedaje opony także bezpośrednio (tj. z pominięciem dystrybutorów), do kontrahentów biznesowych (podatników VAT) prowadzących serwisy detaliczne, tj. klientów flotowych, serwisów dealerskich, sklepów internetowych itp.
Sprzedaż towarów przez Wnioskodawcę podlega zasadniczo opodatkowaniu VAT w Polsce. W celu zwiększenia wolumenu sprzedaży opon, Wnioskodawca prowadzi szereg akcji promocyjnych (dalej również jako „Programy”). Spółka co do zasady zleca organizację tych akcji promocyjnych zewnętrznemu podmiotowi - wyspecjalizowanej agencji marketingowej (dalej jako „Organizator”). W niektórych przypadkach Organizatorowi zlecane są tylko niektóre czynności związane z organizacją Programów. Organizator odpowiedzialny jest za przeprowadzenie akcji promocyjnej, zweryfikowanie podmiotów lub osób spełniających warunki pozwalające na przekazanie nagrody należnej za udział w akcji promocyjnej oraz przekazanie nagród tym podmiotom lub osobom. W każdym przypadku, udzielającym (fundatorem) nagród jest wyłącznie Wnioskodawca.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty