Płatnik zaliczek na PIT od nagród w konkursie marketingowym – wyrok NSA
Płatnikiem PIT od nagród w konkursie mającym charakter promocyjny jest podmiot, który konkurs organizuje i wypłaca przewidziane w nim nagrody, a nie sponsor, czyli podmiot, który w celu promocyjnym ponosi ciężar ekonomiczny tych nagród, ale nie bierze udziału w ich wypłacaniu - wyrok NSA z 1 lutego 2022 r., sygn. akt II FSK 1985/19.
Stan faktyczny
Spółka jest producentem gier internetowych. Wyprodukowała m.in. grę karcianą osadzoną w realiach świata fantasy stworzonego w literaturze. W celu podniesienia rywalizacji wśród grających w tę grę spółka wprowadziła oficjalną serię rozgrywek e-sportowych, dając graczom możliwość walki o tytuł mistrza świata. Organizowane będą więc turnieje, w ramach których gracze zdobywać będą punkty. Turnieje organizować będzie sama spółka, ale oprócz tego zamierza udzielać licencji na przeprowadzanie turniejów innym podmiotom (dalej: organizatorzy). Organizatorom nie będzie przysługiwać wynagrodzenie od spółki z tytułu organizowania licencjonowanych turniejów. Organizator może bezpośrednio pobierać opłaty za bilety od widzów, które będą stanowiły jego przychód. Co więcej, organizator może samodzielnie zawierać umowy ze sponsorami wydarzenia. Licencjonowane turnieje mogą być organizowane poza terytorium Polski, a udział w nich będzie dla graczy bezpłatny.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty