Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia 24 września 2021 r., sygn. DKE.523.26.2021
Na podstawie art. 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2021 r., poz. 735), art. 160 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781) w zw. z art. 12 pkt 2 i art. 22 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.) oraz z art. 57 ust. 1 lit. a) i f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r. str. 2), po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego w sprawie skargi Pana A.K., dotyczącej nieprawidłowości w przetwarzaniu jego danych osobowych przez K. Sp. z o.o., Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
umarza postępowanie.
Uzasadnienie
W dniu [...] lipca 2015 r. do Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (obecnie: Urzędu Ochrony Danych Osobowych) wpłynęła skarga A.K., zwanego dalej „Skarżącym”, dotycząca nieprawidłowości w przetwarzaniu jego danych osobowych przez Ka. Sp. z o.o. Sp. k., zwana dalej ,,K.” bądź ,,Spółką”.
Skarżący wskazał w skardze, że pracownicy K. w okresie od 2014 r. do dnia [...] lutego 2015 r. bezprawnie przetwarzali jego dane osobowe w celach marketingowych poprzez przesyłanie na jego prywatny numer telefonu treści o charakterze marketingowym.
Skarżący wielokrotnie – podczas rozmów telefonicznych – żądał zaprzestania wykorzystywania jego numeru telefonu do tychże celów, wyjaśnienia podstaw ich podejmowania oraz poinformowania o przysługujących mu w związku z tym uprawnieniach. Podkreślił, że interwencje te skutkowały czasowym zaprzestaniem naruszeń. Skarżący dodał, że nigdy nie wyrażał zgody na przetwarzanie przez Spółkę jego danych osobowych do tychże celów oraz że ostateczne ponowne wykorzystanie numeru telefonu miało miejsce w dniu [...] lutego 2015 r., kiedy to cyt. ,,kategorycznie zażądał zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych i do czasu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji wstrzymał sprzedaż oferowanych przez Spółkę usług w postaci doładowań telefonicznych”.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty