Porada aktualna na dzień 21-11-2024
06.09.2021 Rachunkowość firm

Siedem wybranych problemów inwentaryzacji 2021

Inwentaryzacja to obowiązkowy element rachunkowości każdego przedsiębiorstwa. W jednostkach, których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym, inwentaryzację za 2021 r. należy przeprowadzić na 31 grudnia 2021 r., przy czym inwentaryzację drogą spisu z natury i drogą potwierdzania salda można rozpocząć już od 1 października 2021 r., a zakończyć do 15 stycznia 2022 r. Pomimo że treść przepisów w tym zakresie jest niezmienna niemal od zawsze, nadal wiele jednostek napotyka problemy inwentaryzacyjne. W niniejszym opracowaniu przedstawiamy rozwiązanie siedmiu z nich.

1. Jak potwierdzać saldo należności wobec kontrahenta zagranicznego

PROBLEM

Jednostka zaczęła współpracę z kontrahentem ze Stanów Zjednoczonych (USA). Czy powinniśmy potwierdzać salda także z kontrahentami zagranicznymi? Jeśli tak, to czy w zł czy dolarach USA? Czy dokument potwierdzenia salda wysyłać w języku angielskim? Jak taki dokument wygląda?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne