Rodzinny kapitał opiekuńczy: Nieuzasadniona nierówność w traktowaniu pierwszego i kolejnego dziecka
Projekt ustawy o rodzinnym kapitale opiekuńczym może być istotnym elementem polityki prorodzinnej państwa, jednak wymaga ona w wielu aspektach istotnych korekt, przebudowy samych założeń, a także zmiany szczegółowych rozwiązań. Poszczególne regulacje projektu (zwłaszcza o charakterze dyskryminacyjnym) mogą zostać uznane za sprzeczne z zasadami wynikającymi z Konstytucji RP. Dlatego Business Centre Club negatywnie ocenia regulację.
W uzasadnieniu ustawy powinniśmy znaleźć logiczne i przekonujące przedstawienie procesu myślowego ustawodawcy, zasadność wprowadzenia poszczególnych przepisów oraz wytłumaczenie celów proponowanych zmian i rozwiązań. W przedstawionym projekcie tego zabrakło.
Kluczowe tezy zawarte w uzasadnieniu projektu ustawy:
1. Dlatego też „Polski Ład” zawiera propozycję wprowadzenia nowego rodzaju świadczenia dla rodziców dzieci w wieku pomiędzy 12. a 36. miesiącem życia – rodzinnego kapitału opiekuńczego, a także inwestycje związane z tworzeniem miejsc opieki dla dzieci do lat 3 - możliwość wsparcia tworzenia i utrzymywania przyzakładowych miejsc opieki kierowanego do firm /instytucji rządowych/ instytucji samorządowych będących dużymi pracodawcami oraz dotacje dla gmin, które będą chciały wybudować żłobek na swoim terenie
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty