Kiedy skorygować przychody w przypadku pomyłki na wystawionym paragonie
PROBLEM
Przedsiębiorca, podatnik VAT czynny, ewidencjonuje sprzedaż na rzecz osób fizycznych na kasie fiskalnej. 2 grudnia 2020 r. jeden z jego pracowników wystawił paragon, na którym wpisał złą liczbę sprzedanego towaru (1000 zamiast 10). W związku z tym wystawił kolejny paragon na właściwą liczbę sprzedanego towaru. Wskutek przeoczenia błędnie zafiskalizowany paragon nie został ujęty w ewidencji pomyłek. Skutkiem tego było zwiększenie obrotu w grudniu 2020 r. W kwietniu 2021 r. pomyłka ta została dostrzeżona przez księgową. Kiedy przedsiębiorca powinien dokonać korekty przychodów? Czy należy skorygować grudzień 2020 r. czy kwiecień 2021 r.?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się