Czy biuro rachunkowe musi oznaczać kody GTU za klientów
Klient naszego biura prowadzi działalność polegającą na sprzedaży różnych części do specjalistycznych maszyn, często jest to połączone ze świadczeniem różnych, bardzo nietypowych usług. Oczekuje od nas, że będziemy za niego przyporządkowywać kody GTU do transakcji. Jednak jest to dla nas niewykonalne, gdyż nie posiadamy wiedzy technicznej, aby rozszyfrować, czym jest dana część czy urządzenie oraz na czym polega każda usługa świadczona przez klienta na warunkach indywidualnie określonych z jego kontrahentem. Klient odmawia współpracy w tym zakresie. Umowa nie zawiera uregulowań nakładających na biuro rachunkowe obowiązku ustalania kodu GTU. Czy mimo wszystko mamy obowiązek oznaczania tych kodów? Jak powinniśmy się zabezpieczyć przed takimi żądaniami?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty