21.01.2021 17:10

Doręczenia elektroniczne

Od 1 lipca 2021 r. wejdzie w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych. Wprowadza ona prymat doręczenia elektronicznego nad doręczeniem papierowym, co oznacza, że w pierwszej kolejności ma być realizowane doręczenie w formie elektronicznej, a dopiero gdy to nie będzie możliwe, doręczenie będzie realizowane w postaci tradycyjnego pisma w postaci papierowej. Ostatecznym celem ustawodawcy jest zastąpienie obiegu dokumentów w formie papierowej obiegiem dokumentów w formie elektronicznej. Adresy do doręczeń elektronicznych będą gromadzone w bazie adresów elektronicznych obsługiwanej przez ministra do spraw informatyzacji. Ustawa o doręczeniach elektronicznych wprowadza liczne zmiany w ustawach regulujących kontakty pomiędzy urzędami a obywatelami, w tym w Ordynacji podatkowej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty