28.06.2019 Podatki

Wręczane pracownikom gadżety reklamowe oznaczone logo firmy nie stanowią dla nich przychodu ze stosunku pracy

Od czerwca wprowadziłem w mojej firmie program adresowany do pracowników, w ramach którego będę przekazywał im gadżety reklamowe oznaczone moim logo, takie jak kubki, smycze, latarki, kurtki, scyzoryki, breloczki do kluczy. Program ma na celu propagowanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, regulacji przeciwpożarowych oraz podnoszenie świadomości bezpiecznej pracy wśród pracowników. Jego realizacja opiera się na zaangażowaniu pracowników w zgłaszanie zdarzeń stanowiących potencjalne zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników, a więc bezpośrednie przyczynienie się do poprawy bezpieczeństwa w pracy. Z uwagi na specyfikę prowadzonej przeze mnie działalności ryzyko wypadków przy pracy oraz pożarów jest zdecydowanie wyższe niż w innych firmach. Pracownicy, którzy dokonają takich prewencyjnych zgłoszeń, otrzymają w nagrodę zestaw składający się z ww. gadżetów. Czy w związku z nieodpłatnym przekazywaniem takich gadżetów powinienem po stronie pracowników rozpoznać przychód ze stosunku pracy i pobierać z tego tytułu zaliczkę na PIT?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty
08.11.2024 10:40 Kadry i płace
Czytaj więcej