Wręczane pracownikom gadżety reklamowe oznaczone logo firmy nie stanowią dla nich przychodu ze stosunku pracy
Od czerwca wprowadziłem w mojej firmie program adresowany do pracowników, w ramach którego będę przekazywał im gadżety reklamowe oznaczone moim logo, takie jak kubki, smycze, latarki, kurtki, scyzoryki, breloczki do kluczy. Program ma na celu propagowanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, regulacji przeciwpożarowych oraz podnoszenie świadomości bezpiecznej pracy wśród pracowników. Jego realizacja opiera się na zaangażowaniu pracowników w zgłaszanie zdarzeń stanowiących potencjalne zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników, a więc bezpośrednie przyczynienie się do poprawy bezpieczeństwa w pracy. Z uwagi na specyfikę prowadzonej przeze mnie działalności ryzyko wypadków przy pracy oraz pożarów jest zdecydowanie wyższe niż w innych firmach. Pracownicy, którzy dokonają takich prewencyjnych zgłoszeń, otrzymają w nagrodę zestaw składający się z ww. gadżetów. Czy w związku z nieodpłatnym przekazywaniem takich gadżetów powinienem po stronie pracowników rozpoznać przychód ze stosunku pracy i pobierać z tego tytułu zaliczkę na PIT?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty