Jak rozliczać usługi elektryczne i prace konserwacyjne dotyczące mieszkań na zasadzie odwróconego obciążenia
PROBLEM
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie usług elektrycznych. Jestem zarejestrowany jako podatnik VAT czynny. Mam umowę ze spółdzielnią w ramach konserwacji elektrycznej i umowy na wykonywanie instalacji elektrycznych w mieszkaniach. Współpracuję też z osobą prowadzącą działalność gospodarczą, która razem ze mną wykonuje te prace. Ta osoba też jest płatnikiem VAT, tj. jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny.
W związku z koniecznością zastosowania się do przepisów o odwrotnym obciążeniu mam kilka pytań:
1. Osoba, z którą współpracuję, jest podwykonawcą. Czy na wszystkie usługi ma wystawiać fakturę z odwrotnym obciążeniem?
Rozumiem, że na wykonywanie instalacji elektrycznej tak, bo dotyczy to PKWIU 43.21.10.1 , ale czy na prace związane z konserwacją w budynkach spółdzielczych również?
2. Czy moim obowiązkiem jako nabywcy usług z odwrotnym obciążeniem jest przyjęcie i zaksięgowanie faktury po stronie VAT należnego i naliczonego?
3. Czy jako nabywca usług z odwrotnym obciążeniem w miesiącu sprzedaży sporządzam informacje VAT-27 i elektronicznie ja wysyłam? Czy w miesiącu, kiedy nie mam sprzedaży z odwrotnym obciążeniem, nie wystawiam VAT-27?
4. Jak powinienem dokumentować usługi na rzecz spółdzielni?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty