12.06.2017 Ubezpieczenia

Co zrobić, gdy ZUS opóźnia się ze zwrotem płatnikowi nadpłaconych składek

PROBLEM

Nasza spółka w marcu 2017 r. złożyła w ZUS korekty dokumentacji rozliczeniowej za lata 2013-2015. W wyniku korekt powstała nadpłata, którą chcemy odzyskać. Na początku czerwca 2017 r. wystąpiliśmy do ZUS z wnioskiem o zwrot nadpłaty. Niestety, zamiast rozliczenia nadpłat ZUS przesłał nam informację o wszczęciu postępowania wyjaśniającego w celu zbadania, czy mieliśmy podstawy do złożenia korekt. Postępowanie trwa aż do teraz i w naszej sprawie nie została wydana żadna decyzja. Obawiamy się, że nadpłacone składki zaczną się przedawniać. Jakie działania możemy podjąć, aby uzyskać rozliczenie konta i odzyskać nadpłacone pieniądze?

RADA

Ponieważ od złożenia wniosku o zwrot nadpłaty upłynęły 2 miesiące, obecnie, w dowolnym terminie, mogą Państwo wnieść do sądu odwołanie w związku z bezczynnością ZUS. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem właściwej dla miejsca prowadzenia działalności jednostki terenowej ZUS. Sprawę zbada sąd okręgowy i rozstrzygnie, czy na koncie płatnika faktycznie istnieje nadpłata (w Państwa przypadku - czy złożenie korekt było zasadne). Szczegóły w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne