16.05.2017 Podatki

Jak zaewidencjonować w pkpir materiały i wyposażenie nabyte przed rozpoczęciem działalności gospodarczej

Problem

1 czerwca 2017 r. rozpocząłem działalność gospodarczą. Rozliczam się na podstawie pkpir. Czy fakturę za zakup materiałów i wyposażenia wystawioną tydzień przed rozpoczęciem działalności mogę ująć w kosztach uzyskania przychodów?

Rada

Materiały, które nabyto przed rozpoczęciem działalności, należy ująć w spisie z natury sporządzanym na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej, czyli na 1 czerwca 2017 r. W kosztach wydatki na materiały nabyte przed rozpoczęciem działalności zostaną ujęte dopiero w zeznaniu rocznym poprzez różnicę remanentów.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne