W razie kontynuacji zatrudnienia pracodawca wyda świadectwo pracy tylko na wniosek pracownika
Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują nowe zasady wydawania świadectw pracy. Obecnie termin na wystawienie świadectwa pracy nie jest już zależny od rodzaju umowy o pracę (bezterminowa, terminowa), lecz tylko od tego, czy strony zamierzają wkrótce kontynuować współpracę, czy nie. Pracodawca jest zobowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy tylko w sytuacji, gdy nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego stosunku pracy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się
