Minimalne wynagrodzenie godzinowe za zlecenie trzeba będzie wypłacać co najmniej raz w miesiącu
Obecnie strony umowy zlecenia mają pełną swobodę w określaniu terminu wypłaty wynagrodzenia za wykonaną pracę. Po 31 grudnia 2016 r. to się zmieni. W przypadku umów zlecenia i umów o świadczenie usług zawartych na okres dłuższy niż 1 miesiąc wypłaty wynagrodzenia w wysokości wynikającej ze stawki minimalnej trzeba będzie dokonywać co najmniej raz w miesiącu. Zasada ta nie ma zastosowania do zleceń i umów o świadczenie usług zawartych na okres nieprzekraczający 1 miesiąca oraz do których nie stosuje się minimalnej stawki godzinowej (od 1 stycznia 2017 r. – 13 zł brutto).

PROBLEM
Zatrudniamy zleceniobiorców na umowy dłuższe niż 1 miesiąc. Zdarza się, że w niektórych miesiącach trwania umowy osoby te nie wykonują pracy. Dodatkowo obieg dokumentów związanych z wypłatą wynagrodzeń za wykonywanie zlecenia zajmuje w naszej firmie dużo czasu i może się zdarzyć, że zleceniobiorca nie otrzyma pensji raz w miesiącu. Czy po zmianach od 1 stycznia 2017 r. w zakresie zapewnienia zleceniobiorcom minimalnej stawki godzinowej i wypłaty wynagrodzenia co najmniej raz w miesiącu takie sytuacje będą dopuszczalne?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
