Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na działalność w SSE zgodnie z art. 19 ust. 5 pkt 3 UoSSE, nie obliguje do zwrotu pomocy publicznej. Po wygaśnięciu zezwolenia, spółka, spełniając wymogi, może wybrać opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (tzw. „CIT estoński”) w bieżącym roku podatkowym.
Wynagrodzenie otrzymane za zobowiązanie się do wyłącznego zakupu komponentów od kontrahenta nie stanowi przychodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, jako że nie jest bezpośrednim następstwem działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem.
Podmiot prowadzący skład podatkowy jest podatnikiem odpowiedzialnym za oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, chyba że właściciel wyrobów posiada zezwolenie na wyprowadzenie z cudzego składu podatkowego. Obowiązki akcyzowe w takiej sytuacji przechodzą na właściciela wraz z zezwoleniem.
Przychody i koszty uzyskania związane ze sprzedażą oprzyrządowania, służącego produkcji wyrobów zwolnionych, stanowią element kalkulacyjny zwolnionej działalności gospodarczej na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ustawy o CIT, o ile działalność ta jest bezpośrednio powiązana z działalnością prowadzoną na terenie strefy w oparciu o uzyskane zezwolenia/ decyzje.
Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Odszkodowanie otrzymane przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w specjalnej strefie ekonomicznej, związane z indywidualną polisą ubezpieczeniową, nie korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego, gdyż nie jest bezpośrednim dochodem z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu strefowym.
Straty podatkowe z działalności opodatkowanej na zasadach ogólnych mogą być rozliczane z dochodami z działalności prowadzonej na podstawie instrumentów wsparcia, niekorzystającymi ze zwolnień podatkowych z uwagi na niewystarczające limity pomocy, opodatkowanymi na zasadach ogólnych.
Koszty materiału złomowanego, związane z przychodami z odpadu produkcyjnego, powinny być przypisane do działalności pozastrefowej, co implikuje konieczność korekty zeznań CIT-8. Zwolnieniem podatkowym objęte są tylko dochody z działalności określonej w zezwoleniu SSE.
Zmiana statusu przedsiębiorcy z średniego na dużego w trakcie realizacji inwestycji w ramach specjalnej strefy ekonomicznej nie wpływa na wysokość przyznanej intensywności pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia.
Podatnik prowadzący działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, objętą zezwoleniem i decyzją o wsparciu, zobowiązany jest do prowadzenia odrębnych ewidencji rachunkowych dla dochodów z każdego z dokumentów, a zwolnienia podatkowe muszą być rozliczane dla każdego źródła oddzielnie.
Po zamknięciu zakładu objętego Zezwoleniem 2011 w ramach Specjalnej Strefy Ekonomicznej, podatnik zachowuje prawo do zwolnienia z CIT, o ile działalność gospodarcza jest nadal prowadzona w innym zakładzie w tej samej strefie, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.
Podatnik prowadzący działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie więcej niż jednego zezwolenia może korzystać ze zwolnienia podatkowego poprzez wspólną ewidencję rachunkową, alokując pomoc publiczną zgodnie z kolejnością wydawania zezwoleń w sposób przewidziany w art. 12 ust. 2 ustawy o SSE.
Ustalenia czy pięcioletni okres przedawnienia zobowiązań podatkowych obejmuje również Wnioskodawcę korzystającego z pomocy publicznej na podstawie posiadanej decyzji o wsparciu lub zezwolenia.
Brak możliwości prowadzenia jednej wspólnej ewidencji dla działalności gospodarczej prowadzonej jednocześnie w ramach posiadanego Zezwolenia nr 2, oraz w oparciu o planowaną do otrzymania w przyszłości decyzję o wsparciu.
W zakresie ustalenia: - czy sprzedaż Wierzytelności w wyniku Transakcji z Nabywcą skutkuje dla Spółki powstaniem przychodu podatkowego z tytułu takiej sprzedaży zaliczanego do przychodów ze źródeł innych niż zyski kapitałowe, - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać przychód ze sprzedaży Wierzytelności oraz koszt bezpośrednio związany z tym przychodem, - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać
Wwolnieniu z opodatkowania CIT, powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie Zezwolenia i Decyzji o wsparciu w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej wynikający z Zezwolenia nie będzie wystarczający do objęcia całości dochodu zwolnieniem
Prowadzenie jednej wspólnej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW. Kolejność wykorzystywania limitu dostępnej pomocy publicznej w ramach posiadanego Zezwolenia oraz DoW.
Przychód uzyskany ze zbycia wierzytelności (faktoring) powinien być rozpoznany jako przychód opodatkowany na zasadach ogólnych, koszty opłat umowy faktoringu stanowią koszty uzyskania przychodów.
Spółka może rozliczyć stratę podatkową z działalności nieopodatkowanej (Zakład 2 i 3) wraz z dochodami działalności już nieopodatkowanej (Zakład 1), w sytuacji, kiedy strata podatkowa powstała w okresie obowiązywania zezwolenia
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ograniczenie w zaliczaniu poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu wynikające z art. 15c oraz obowiązującego do 1 stycznia 2022 r., art. 15e ustawy o CIT, nie ma zastosowania do kosztów działalności zwolnionej z opodatkowania? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, w przypadku kosztów związanych
Interpretacja w zakresie możliwości wprowadzania do składu podatkowego Spółki wyrobów akcyzowych będących własnością klienta, nakładania swoich znaków akcyzy na te wyroby akcyzowe oraz zapłaty – w imieniu klienta – należnego podatku akcyzowego po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy i złożenia deklaracji podatkowej.
CIT- ustalenie czy Pomoc 2022 i Pomoc 2023, uzyskane przez Spółkę w związku ze wsparciem finansowym otrzymanym w ramach Programu 2022 i Programu 2023, powinny zostać uwzględnione w kalkulacji dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o Zezwolenia strefowe na terenie SSE, a tym samym objęte będą zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art.17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT
CIT- ustalenie czy Pomoc 2022 i Pomoc 2023, uzyskane przez Spółkę w związku ze wsparciem finansowym otrzymanym w ramach Programu 2022 i Programu 2023, powinny zostać uwzględnione w kalkulacji dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o Zezwolenia strefowe na terenie SSE, a tym samym objęte będą zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT