Dopuszczalne jest prowadzenie jednej wspólnej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej z CIT w oparciu o wiele decyzji o wsparciu, z rozliczeniem pomocy publicznej zgodnie z kolejnością wydania decyzji, gdy przepisy nie wymagają odrębności rozliczeń.
Ulgę rehabilitacyjną w podatku dochodowym odlicza się jako różnicę między wydatkami na rehabilitację a ich zwrotem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, niewliczając świadczeń i dopłat niezwiązanych bezpośrednio z kosztami rehabilitacyjnymi.
Interpretacja indywidualna w zakresie ustalenia, czy przy wyliczaniu marży przy sprzedaży używanych części samochodowych (w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT) pochodzących z demontażu, do ustalenia wysokości podatku od towarów i usług, należy przyjąć oparcie wyliczenia kwot nabycia poszczególnych części w oparciu o szacunkową wartość rynkową.
Zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b ustawy o PIT, oraz obowiązków płatnika, wobec zwrotu kosztów podróży zleceniobiorców.
Wysokość stawki podatku dla opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności.
uznanie czy czynność udzielenia przez Pożyczkodawcę pożyczki pieniężnej na rzecz Pożyczkobiorcy podlega przepisom ustawy o VAT i na podstawie art. 113 ust. 1 jest zwolniona z opodatkowania.
Pana pracodawca nie jest podmiotem, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wynagrodzenie wypłacone Panu z tytułu Zakazu Konkurencji nie powinno być opodatkowane podatkiem w wysokości 70% na podstawie ww. przepisu.
ustalenie: momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów płatności, które zostaną dokonane na rzecz Spółki duńskiej, wysokości w jakiej ww. płatności mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na objęcie certyfikatów inwestycyjnych FIZ w przypadku odpłatnego zbycia certyfikatów inwestycyjnych na rzecz osób trzecich lub odpłatnego zbycia (wykupu) certyfikatów inwestycyjnych na rzecz FIZ w celu ich umorzenia oraz sposobu określenia wysokości tych kosztów.
ustalenie, do jakiej wysokości koszty usług, opłat i praw, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poniesione bezpośrednio lub pośrednio na rzecz podmiotów powiązanych przez Wnioskodawcę mogą stanowić koszty uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy, o ile koszty te spełniają ogólną definicję kosztów z art. 15 ust. 1 ww. ustawy, nie są wyłączone z kosztów uzyskania
w zakresie powstania obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych w związku z upływem daty ważności bonu i nieprzedstawieniem go do wykupu przez Akceptanta oraz sposobu ustalenia wysokości uzyskanego z ww. tytułu przychodu podatkowego
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zbycia nieruchomości.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów z kapitałów pieniężnych.
Czy kwota otrzymanych Bonusów nie pomniejszy wartości wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w rozumieniu § 6 ust. 1 Rozporządzenia Strefowego, jakie będą powstawać w związku z ponoszonym przez Spółkę Czynszem za Najem oraz kwotą Wynagrodzenia dla A i kwotą Wynagrodzenia dla C?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w 2016 r. Spółka jest uprawniona do zaliczenia do wydatków kwalifikowanych w rozumieniu ustawy o SPW łącznej wartości składników majątku będących przedmiotem Aportu w wysokości przyjętej dla celów podatkowych i wynikającej z ksiąg podatkowych Akcjonariusza na dzień nabycia ich przez Spółkę na następujących zasadach: 1. w przypadku składników zaliczonych
w jakiej dacie oraz w jaki sposób należy określić koszt uzyskania przychodów w związku ze sprzedażą akcji nabytych w zamian za wkład niepieniężny, tj. zastosowania art.15 ust.1k pkt 1 updop.
w zakresie ustalenia, czy Spółka może w miesiącu wprowadzenia środków trwałych do ewidencji wybrać dla poszczególnych środków trwałych stawki amortyzacyjne w dowolnej wysokości, tj. z przedziału od 0% do wartości wynikającej z Wykazu
w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie mogła w miesiącu wprowadzenia środków trwałych do ewidencji wybrać dla poszczególnych środków trwałych stawki amortyzacyjne w dowolnej wysokości, tj. z przedziału od 0% do wartości wynikającej z Wykazu
Obowiązek zgłoszenia Spółdzielni jako czynnego podatnika podatku od towarów i usług.
Czy Spółka będzie uprawniona do podwyższenia, uprzednio obniżonych stawek amortyzacyjnych dla wybranych środków trwałych do dowolnego poziomu, nie wyższego jednak niż wynikającego z Wykazu, począwszy od pierwszego miesiąca każdego kolejnego roku podatkowego?