Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608068)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88848)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35953)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    reklama
    reklama
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie reklama
    Indeks tematów
    Wszystkie a b c d e f g h i j k l ł m n o p r s ś t u v w z ź ż
    Interpretacja
    17.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.46.2022.9.BS

    Wydatki poniesione przez podatnika na działania marketingowe oraz uczestnictwo klientów w programie szkoleniowym mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, gdyż mają bezpośredni związek z osiąganymi przychodami, nie będąc równocześnie wyłączonymi jako koszty reprezentacji w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.492.2025.1.ANK

    Płatności dokonywane przez polskiego rezydenta na rzecz nierezydentów, związane z uczestnictwem w zagranicznych targach, nie podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż nie stanowią przychodów z użytkowania urządzeń handlowych ani usług reklamowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 25 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.667.2021.11.TR

    Nagrody w konkursach o wartości do 200 zł przyznawane przez podmiot realizujący działania promocyjne i reklamowe są zwolnione z opodatkowania, jeśli spełniają warunki art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-2.4011.541.2025.2.MO

    Przychody uzyskiwane z tytułu sprzedaży miejsca na reklamy oraz z umieszczania lokowań produktów w materiałach wideo, klasyfikowane pod kodem PKWiU 59.11.30.0, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.544.2025.2.JKU

    Przychody z mikropłatności stanowią dochód z kwalifikowanych IP, co umożliwia stosowanie ulgi IP Box. Z kolei przychody z reklam nie kwalifikują się jako dochód z kwalifikowanych IP w ramach art. 24d ust. 7 pkt 3 CIT, ponieważ nie wynikają bezpośrednio z korzystania z kwalifikowanego IP.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.375.2025.2.ED

    Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.499.2025.3.PK

    Wydatki na nabycie i eksploatację jachtu żaglowego jako koszty reprezentacyjne, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy CIT, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.425.2025.2.AW

    Przychody osoby fizycznej z reklam w programie partnerskim YouTube, niezorganizowane i nieregularne, nie spełniają przesłanek działalności gospodarczej, podlegając kwalifikacji jako przychody z umów podobnych do najmu, opodatkowane zryczałtowaną stawką podatku dochodowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 3 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.384.2025.3.AS

    Wydatki poniesione na kampanię reklamową poprzez oferty paczek do influencerów mają charakter reprezentacyjny, co na mocy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT wyklucza ich traktowanie jako koszt uzyskania przychodu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.400.2025.3.MW

    Wypłata wynagrodzenia zagranicznym rezydentom podatkowym za udostępnienie cyfrowej powierzchni reklamowej przez polski podmiot, nie podlega zryczałtowanemu podatkowi dochodowemu, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, gdyż nie stanowi wynagrodzenia z tytułu świadczeń wymienionych w tym przepisie.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.375.2025.2.AZ

    czytaj dalej
    Porada aktualna
    05.09.2025 Podatki

    Czy można zaliczyć do kosztów zakup koszulek z logo spółki przekazywanych podwykonawcom

    czytaj dalej
    Interpretacja
    28.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 28 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.530.2025.3.AG

    Przychody osiągane z tytułu umieszczania reklam na kanale w serwisie internetowym nie stanowią przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, lecz powinny być kwalifikowane jako przychody z innych umów o podobnym charakterze do najmu, podlegające opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.512.2025.2.EC

    Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.58.2025.2.AS1

    Opłaty marketingowe, ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców jako wynagrodzenie za usługi marketingowe, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile spełniają wymogi racjonalności i ekonomicznego uzasadnienia oraz są odpowiednio udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.513.2025.2.EC

    Opłaty marketingowe uiszczane za konkretne usługi promocyjne świadczone przez związek pracodawców na rzecz przedsiębiorcy mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia przesłanek art. 22 ust. 1 ustawy o PIT i właściwego udokumentowania, gdyż nie mają charakteru składki członkowskiej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    28.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 28 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.376.2025.1.MJ

    Przychody ze świadczenia usług w zakresie sprzedaży czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie podlegają opodatkowaniu stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.127.2024.11.BJ

    Wnioskodawca, stosując model sponsoringu właściwego z ekwiwalentnością świadczeń, ma prawo do ulgi z art. 18ee ustawy CIT w zakresie wydatków na sponsoring i rozliczeń royalties, pod warunkiem że świadczenia są wzajemne i równoważne. Ulga nie obejmuje rabatów redukujących przychody.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.128.2024.11.BJ

    Podstawą do obliczenia ulgi sponsorującej z art. 18ee ustawy o CIT stanowi wartość usług marketingowych dokumentowanych fakturą od wspieranego podmiotu, zaś udzielone rabaty nie spełniają tego warunku, ponieważ obniżają jedynie przychody, a nie generują kosztów uzyskania przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.274.2025.2.PK

    Opłaty marketingowe, poniesione na rzecz działań promocyjnych świadczonych przez związek pracodawców, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile wykazano ich związek z działalnością gospodarczą podatnika oraz ich faktyczny i nieodwracalny charakter.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.273.2025.2.PK

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli służą osiągnięciu przychodów (art. 15 ust. 1 CIT) i spełniają kryteria związku z prowadzoną działalnością. Poniesione wydatki nie mogą być objęte wyłączeniami z art. 16 ust. 1 CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.471.2025.1.JG

    Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.460.2025.1.MN

    Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz Związku pracodawców, będące wynagrodzeniem za usługi promocyjno-marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako wydatki poniesione w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.472.2025.1.MN

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz Związku, jako koszty świadczenia usług marketingowych, stanowią koszt uzyskania przychodów, o ile spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym nie są klasyfikowane jako składki członkowskie niewliczane do kosztów podatkowych.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6 7 8 9
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.