Kalendarium wydarzeń - październik 2024 r. 1 października 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Regulacja zakłada m.in. wsparcie dla kredytobiorców i przedsiębiorców. Od 1 października 2024 r. istnieje możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową. W tym celu konieczne jest
Kwalifikacja uzyskanego odszkodowania za szkody w środkach trwałych (remont maszyn i hali) i koszty usuwania skutków powodzi oraz na pokrycie strat produkcyjnych do przychodów zwolnionych z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 CIT.
dotyczy ustalenia, czy: 1. w przypadku realizacji budowy Środków Trwałych, Koszty Użytkowania ponoszone przez Wnioskodawcę do dnia przekazania ich do używania będą zwiększały wartość początkową Środków Trwałych, 2. w przypadku realizacji inwestycji w ramach której powstaną Towary, Koszty Użytkowania stanowić powinny koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami ze sprzedaży Towarów
Czy w przypadku realizacji budowy Środków Trwałych, Koszty Użytkowania ponoszone przez Wnioskodawcę do dnia przekazania ich do używania będą zwiększały wartość początkową Środków Trwałych. Czy w przypadku realizacji inwestycji w ramach której powstaną Towary, Koszty Użytkowania stanowić powinny koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami ze sprzedaży Towarów i w konsekwencji powinny
Koszty Użytkowania Śluzy stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodu a tym samym nie będą zwiększać wartości początkowej Środków Trwałych ani nie stanowią bezpośrednich kosztów uzyskania przychodów związanych z przychodami ze sprzedaży Towarów
Coraz częstsze klęski żywiołowe, takie jak powódź, przymrozki czy susze, powodują wiele strat. Warto w związku z tym przypomnieć, jakie są skutki podatkowe klęsk żywiołowych oraz jak zdarzenia będące konsekwencją klęsk żywiołowych należy ewidencjonować w księgach rachunkowych.
Płatnicy poszkodowani w sierpniowej powodzi mają możliwość opłacenia składek za lipiec, sierpień i wrzesień 2010 r. w terminie odroczonym do końca roku. Oznacza to, że te składki staną się wymagalne dopiero od 1 stycznia 2011 r. i dopiero od tego dnia ZUS będzie liczyć odsetki za zwłokę.
Uznanie niewykonywania pracy w związku z powodzią za usprawiedliwioną nieobecność oraz rozwiązania mające na celu efektywną pomoc m.in. przedsiębiorcom poszkodowanym przez powódź, to główne regulacje, jakie wprowadza nowa ustawa powodziowa. Ustawa została podpisana przez prezydenta 10 października 2011 r.
Jeden z naszych pracowników skończy wkrótce 65 lat i zaraz po osiągnięciu tego wieku będzie chciał przejść na emeryturę. Do ustalenia wysokości świadczenia zamierza podać najkorzystniejsze zarobki z lat 1980-1989. Niestety, mieszkanie pracownika i siedziba naszej firmy, w której jest zatrudniony nieprzerwanie od 1975 r., zostały całkowicie zalane w czasie powodzi. Zniszczeniu uległa m.in. dokumentacja
Płatnicy składek, będący jednocześnie poszkodowanymi przez powodzie, jakie miały miejsce w Polsce w 2010 r., składki za okres od kwietnia do czerwca powinni wpłacić najpóźniej 30 września br., a składki za okres od lipca do września br. - najpóźniej 31 grudnia 2010 r. Składki należne za te miesiące najlepiej wpłacać odrębnymi przelewami.
Rada Ministrów rozporządzeniem z 13 sierpnia 2010 r. zmieniła wiele terminów istotnych dla osób starających się o pomoc w związku ze stratami wyrządzonymi w 2010 r. przez powódź i osunięcia ziemi wywołane opadami atmosferycznymi. Nowe terminy zostały wyznaczone m.in. w zakresie ubiegania się o dofinansowania, refundacje czy odroczenie terminów płatności.
Przedsiębiorca ubiegający się o wsparcie z funduszu pożyczkowego na usunięcie szkód wyrządzonych w wyniku powodzi będzie musiał m.in.przedstawić dokumentację, na podstawie której dokonano oszacowania poniesionych strat. Ponadto możliwe będzie przesunięcie środków na naprawienie szkody w innych składnikach majątku przedsiębiorcy.
Zwrot części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z budową budynku mieszkalnego po powodzi.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z remontem budynku mieszkalnego w sytuacji, gdy środki na zakup materiałów budowlanych otrzymał z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w formie specjalnego zasiłku celowego, niemniej wymagane jest przy tym spełnienie pozostałych warunków wymaganych wyżej powołaną ustawą z dnia 29 sierpnia
zwrot części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z remontem budynku mieszkalnego po powodzi w sytuacji, gdy środki na zakup materiałów budowlanych otrzymano z Ośrodka Pomocy Społecznej w formie specjalnego zasiłku celowego
zwrot części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z remontem budynku mieszkalnego po powodzi w sytuacji, gdy środki na zakup materiałów budowlanych otrzymano z Ośrodka Pomocy Społecznej w formie specjalnego zasiłku celowego
Czy Wnioskodawca może ubiegać się o zwrot części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych, w sytuacji, kiedy środki pieniężne pochodziły z otrzymanej pomocy od państwa oraz czy może skorzystać z odliczenia na podstawie kserokopii faktur VAT?
Czy Wnioskodawca może ubiegać się o zwrot części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych, w sytuacji, kiedy środki pieniężne pochodziły z otrzymanej pomocy od państwa oraz czy może skorzystać z odliczenia na podstawie kserokopii faktur VAT?