Dodatek wypłacany pracownikom z tytułu rezygnacji z samochodu służbowego stanowi koszt uzyskania przychodów na gruncie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż ma na celu redukcję wydatków związanych z samochodami i zabezpieczenie źródła przychodów.
Dodatek za rezygnację z samochodu służbowego, wypłacany pracownikom spółki, może być uznany za koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 UPDOP, kiedy wydatek ten ma związek z działalnością gospodarczą a jego poniesienie ma na celu osiągnięcie, zabezpieczenie lub zachowanie źródła przychodów.
Wewnętrzwspólnotowe nabycie n-butanu i izobutanu sklasyfikowanych do kodu CN 2901 10 00 obliguje do zastosowania mechanizmu VAT-14, jako że mogą one spełniać definicję paliw silnikowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.
Dodatek do wynagrodzenia dla lekarzy rezydentów, wypłacany na podstawie art. 16j ust. 6 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, podlega zwolnieniu podatkowemu na mocy art. 21 ust. 1 pkt 149 ustawy o PIT, co wyłącza obowiązek poboru zaliczek przez płatnika.
Podatek cukrowy nalicza się na podstawie całkowitej zawartości cukrów w napoju, niezależnie od ich naturalnego pochodzenia. Dodane cukry oraz naturalnie występujące cukry w napojach nie spełniających kryteriów wyłączenia są łączone do obliczenia całkowitej opłaty według ustawy o zdrowiu publicznym.
Zwolnienie z podatku akcyzowego, określone w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym, nie obejmuje półproduktów zawierających alkohol etylowy, jeżeli ich rzeczywista objętościowa moc alkoholu przekracza 1,2%, niezależnie od późniejszego użycia w produktach finalnych.
Koszty poniesione na benefity pozapłacowe przekazywane kontraktorom współpracującym na podstawie kontraktów B2B stanowią koszty uzyskania przychodu, jeżeli mają na celu uzyskanie, zachowanie lub zabezpieczenie przychodów oraz spełniają kryteria wskazane w art. 15 ustawy o CIT. Nie są one uznawane za koszty reprezentacji, co pozwala na ich zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów.
Zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego z art. 30 ust. 9 pkt 6 ustawy jest dopuszczalne jedynie dla wyrobów zawierających alkohol etylowy, które spełniają limity zawartości alkoholu określone w art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. d, z wyłączeniem obowiązku spełnienia dodatkowych wymagań.
Skutki podatkowe otrzymania dodatku relokacyjnego w związku z zatrudnieniem u nowego pracodawcy.
Skutki podatkowe otrzymywania dodatku emerytalnego z Irlandii, przysługującego małżonce.
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy napoju, zawierającego dodatek substancji słodzącej, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, a zawartość cukrów będących monosacharydami i disacharydami wynosi poniżej 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju
Możliwość skorzystania przez Spółkę z ulgi B+R oraz ulgi na innowacyjnych pracowników.
Zwolnienia przedmiotowe do otrzymywanego dodatku merytorycznego, zwrotu kosztów podróży służbowych oraz kwoty ryczałtu.
Ustalenie obowiązków płatnika w związku z wypłatą pracownikom dodatku za rozłąkę.
Skutki podatkowe otrzymania dodatku z tytułu przeprowadzki, dodatku relokacyjnego oraz dodatek mieszkaniowego.
Od 1 lipca 2024 r. zmieni się kwota minimalnego wynagrodzenia za pracę, która będzie obowiązywać do grudnia br. Stawka wzrośnie z 4242 zł do 4300 zł dla pełnego etatu. To oznacza, że niektóre świadczenia zależne od kwoty minimalnej płacy również wzrosną. Od 1 lipca 2024 r. podwyższona zostanie także stawka godzinowa dla zleceniobiorców z 27,70 zł do 28,10 zł brutto.
Ustalenia czy napój wprowadzany na rynek krajowy w zakresie dodatku miodu oraz dodatku kofeiny z ekstraktu z guarany podlega opłacie od środków spożywczych
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Sposób obliczania opłaty od napojów zawierających dodatek cukrów oraz substancji słodzących, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz kontrahentów zagranicznych, tj. spoza Unii Europejskiej oraz z innych krajów Unii Europejskiej, tytułem eksportu oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz odbiorców hurtowych w Polsce, nieprowadzących sprzedaży detalicznej
Skutki podatkowe otrzymania dodatku z tytułu przeprowadzki oraz dodatku relokacyjnego.
Uznanie obrotu skinami w grze komputerowej za usługi wymiany walut wirtualnych, a w konsekwencji kwalifikowanie jako przychody z zysków kapitałowych.