Gminie, jako jednostce realizującej zadania własne w ramach działalności publicznoprawnej, w związku z budową budynku obejmującego przedszkole, żłobek i część urzędu gminy, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego ani do zwrotu podatku VAT, ze względu na brak związku wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Faktury związane z wydatkami na terapie rehabilitacyjne mogą być podstawą do skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej, pod warunkiem wyraźnego ich wyszczególnienia jako kosztów zabiegów rehabilitacyjnych. Nie podlegają odliczeniu w ramach ulgi wydatki na zajęcia o charakterze rekreacyjnym, jak zajęcia na basenie, gdyż nie wpisują się one w definicję zabiegów rehabilitacyjnych.
Świadczenie przez podmiot usług w zakresie udostępniania personelu do opieki nad dziećmi do lat 3 w placówkach klientów, bez statusu i rejestracji jako podmiot prowadzący placówki opiekuńcze, nie kwalifikuje się do zwolnienia z podatku VAT przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy o VAT.
Ulgę rehabilitacyjną w podatku dochodowym odlicza się jako różnicę między wydatkami na rehabilitację a ich zwrotem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, niewliczając świadczeń i dopłat niezwiązanych bezpośrednio z kosztami rehabilitacyjnymi.
Środki wypłacone po roku budżetowym jako wyrównanie zaniżonych dotacji oświatowych nie są dotacjami w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i w związku z tym podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Usługi z zakresu programowania i kodowania dla dzieci nie korzystają ze zwolnienia z VAT jako prywatne nauczanie, gdyż mają charakter specjalistyczny, nie odpowiadają kształceniu powszechnemu i brak jest bezpośredniej umowy nauczyciela z uczniami.
Usługi zarządzania świadczone na rzecz placówek oświatowych, które nie obejmują bezpośrednio opieki nad dziećmi i młodzieżą w formach określonych przepisami oświatowymi, nie kwalifikują się do zwolnienia z VAT jako usługi ściśle związane z oświatą na mocy art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy o VAT. Najem prywatny mieszkań nie stanowi transakcji pomocniczej i podlega wliczeniu do limitu zwolnienia z art. 113
W przypadku sprzedaży przedsiębiorstwa opodatkowanego ryczałtem, wartość goodwill powinna być opodatkowana stawką odpowiednią dla działalności, a nie zryczałtowaną stawką 10% zgodnie z art. 12 ustawy o ryczałcie.
Wydatki ponoszone na czesne w prywatnym przedszkolu terapeutycznym mogą być odliczone w ramach ulgi rehabilitacyjnej, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednak wydatki na siłownię i diagnostykę autyzmu wykraczają poza katalog wydatków uprawniających do tej ulgi.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a i b ustawy usług związanych z edukacją sportową oraz prowadzeniem zajęć sportowych i rekreacyjnych w postaci zajęć sportowych i ogólnorozwojowych oraz eventów i festynów przedszkolnych świadczonych na rzecz przedszkola oraz realizowanych na podstawie indywidualnych umów z rodzicami dzieci, także z dziećmi w wieku poniżej 3 lat.
Możliwość odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej wydatków poniesionych w związku z pobytem i rehabilitacją niepełnosprawnego dziecka w przedszkolu integracyjnym.
Możliwości dokonania odliczeń w ramach ulgi rehabilitacyjnej wydatku na opłacenie czesnego za uczestnictwo syna w obowiązkowym przygotowaniu przedszkolnym (zerówce) w prywatnym przedszkolu integracyjnym.
Zwolnienie przedmiotowe dochodów Placówek oświatowych (szkoły/przedszkola).
Określenie stawki ryczałtu dla przychodów z tytułu wynagrodzenia dyrektora placówki oraz z tytułu świadczonych na rzecz placówki usług przewozu uczniów, pokrytych środkami z dotacji oświatowej.
Ustalenie, czy uzyskane przez Fundację darowizny pieniężne będą wolne od podatku zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w tej części, w której zostaną przekazane w drodze darowizny pieniężnej na rzecz Diecezji
Zwolnienie z opodatkowania otrzymanej dotacji na prowadzenie przedszkole niepublicznego.
1. zwolnienie od podatku VAT – na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy – usług świadczonych w ramach działalności przedszkola niepublicznego oraz 2. niewliczania – na podstawie art. 113 ust. 2 pkt 2 ustawy – wartości ww. usług do limitu sprzedaży.
Możliwości opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przychodów z tytułu prowadzenia przedszkola publicznego oraz środków otrzymywanych z dotacji oświatowej jako wynagrodzenie dyrektora przedszkola publicznego.
Brak zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy zajęć prowadzonych osobiście przez Pana oraz przez zatrudnionych przez Pana instruktorów - na podstawie umów zawartych z punktem przedszkolnym, - Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy prowadzonych osobiście przez Pana zajęć ruchowych oraz zajęć nauki tańca, na podstawie umów zawartych z rodzicami
‒ Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy świadczonych osobiście przez Pana usług, ‒ brak zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy usług świadczonych przez instruktora, ‒ zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy usług świadczonych przez Pana i instruktora.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Brak prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach związanych z realizacją zadania.