Przepis art. 30a ust. 9 ustawy o PIT pozwala na odliczenie od podatku należnego w Polsce, podatku zapłaconego za granicą do wartości 19% uzyskanych dywidend, co nie jest ograniczone zapisami umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
W celu określenia stawki podatku u źródła dla odsetek uzyskanych w Polsce, podmioty transparentne w Luksemburgu powinny stosować przepisy PL-LUX UPO. Warunkiem zastosowania obniżonej stawki 5% jest posiadanie certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia, że rzeczywisty właściciel jest beneficjentem odsetek.
Wypłata dywidendy na rzecz luksemburskiego funduszu SIF-SICAV nie jest zwolniona z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT w związku z art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy, z uwagi na brak spełnienia wymaganych warunków, w tym w szczególności brak zewnętrznego zarządzania funduszem na podstawie odpowiedniego zezwolenia.
Zwolnione z podatku u źródła są przychody z odsetek wypłacone przez polską spółkę do zagranicznego podmiotu w UE, gdy ten jest faktycznym właścicielem i spełnia warunki z art. 21 ust. 3 ustawy o CIT.
Fundusz inwestycyjny z siedzibą w Luksemburgu nie spełnia przesłanek art. 17 ust. 11 ustawy o CIT wymaganych do zwolnienia podatkowego w Polsce z uwagi na działalność wykraczającą poza zbiorowe lokowanie środków w zdefiniowane aktywa finansowe.
Stypendium uzyskane w ramach stażu w instytucji unijnej, mimo braku spełnienia przesłanek do całościowego zwolnienia na gruncie art. 21 ust. 1 pkt 137, może korzystać z częściowego zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy podatkowej. Dochód z takiego stypendium podlega opodatkowaniu, jeśli przekracza limit przewidziany dla diet służbowych.
Spółka transgranicznie przekształcona w spółkę komandytowo-akcyjną, zachowuje status alternatywnej spółki inwestycyjnej, uprawniając do zwolnienia z podatku CIT przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 58a Ustawy o CIT, z uwzględnieniem okresu posiadania udziałów przed przekształceniem.
Zyski ze zbycia certyfikatów inwestycyjnych przez spółkę z Luksemburga, nieposiadającą w Polsce rezydencji podatkowej, podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Luksemburgu, zgodnie z art. 13 ust. 5 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Luksemburgiem.
Określenie miejsca opodatkowania dochodów Wnioskodawcy w związku z zatrudnieniem w Europejskim Funduszu Inwestycyjnym oraz możliwość wspólnego rozliczenia się z małżonkiem.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Spółka nie ma prawa skorzystać ze zwolnienia wymienionego w art. 21 ust. 3 ustawy CIT przy wypłacie odsetek. Spółka, jako płatnik, może zastosować obniżoną (5%) stawkę WHT na podstawie Konwencji między Rzecząpospolitą Polska a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Opodatkowanie Fundacji rodzinnej z tytułu udziału w zyskach spółki SCSp w przypadku posiadania przez nią statusu alternatywnego funduszu inwestycyjnego.
Dotyczy ustalenia: - czy przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR, a tym samym: - czy przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób
Czy przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR Czy przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych Czy przychody Fundacji z tytułu
Ustalenie momentu rozpoczęcia i zakończenia prac montażowych konstytuujących zakład na terytorium Polski.
Możliwość utraty prawa do ryczałtu po wniesieniu wkładu niepieniężnego (aportem) nieruchomość, niestanowiącą przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, do spółki typu SCSp, która nie posiada osobowości prawnej. Według prawa podatkowego Wielkiego Księstwa Luksemburg, podatnikami podatku dochodowego są wspólnicy SCSp a nie sama spółka.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że posiadanie przez Wnioskodawcę jednostek uczestnictwa w RAIF (subfundusz SICAR) oraz osiąganie z tego tytułu przychodów będzie, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p, zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych, a w szczególności nie znajdzie do nich zastosowanie żadne wyłączenia wynikające z u.p.d.o.p, w tym wskazane w art. 6 ust. 7 u.p.d.o.p
Przychody Fundacji z tytułu Dystrybucji otrzymywanych ze Spółek (kajmańskich oraz luksemburskiej) nie będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem CIT na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25.