Koszty zwrócone pracownikowi w związku z uczestnictwem w spotkaniach związkowych mogą zostać uznane za przychód z innych źródeł podlegający zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia dotyczących podróży służbowych osób niebędących pracownikami.
Wynagrodzenie wypłacone spadkobiercy zmarłego pracownika nie stanowi przychodu ze stosunku pracy podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, lecz wchodzi do masy spadkowej i podlega podatkowi od spadków i darowizn.
Wartość ponoszonych przez pracodawcę wydatków na noclegi, paliwo, spotkania biznesowe i diety dla pracowników mobilnych oraz w podróżach służbowych nie stanowi przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu ustawy o PIT, gdyż świadczenia te nie stanowią przysporzenia majątkowego dla pracowników, służąc interesowi pracodawcy.
Prezenty okolicznościowe wręczane przez pracodawcę nie stanowią przychodu ze stosunku pracy, jeśli są dobrowolne, niemające charakteru wynagrodzenia i podlegają opodatkowaniu podatkiem od darowizn. Z tego względu, na pracodawcy nie ciążą obowiązki płatnika naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Udział pracowników, emerytów i rencistów w wyjeździe integracyjnym nie skutkuje przysporzeniem majątkowym w postaci przychodu z nieodpłatnych świadczeń, wobec czego nie powstaje obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od osób fizycznych dla uczestników wyjazdu.
Dofinansowanie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do imprez integracyjnych i kulturalnych nie stanowi opodatkowanego przychodu po stronie pracowników, ponieważ świadczenia są spełniane w interesie pracodawcy, a nie pracowników.
Świadczenia ponoszone przez pracodawcę na rzecz pracowników mobilnych w postaci kosztów noclegów i transportu, związane z ich obowiązkami służbowymi, nie stanowią przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, i tym samym nie generują obowiązku płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych po stronie pracodawcy.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej z ZFŚS przez pracodawcę nie generuje po stronie pracownika przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, pracodawca nie jest zobowiązany do pełnienia obowiązków płatnika w tym zakresie.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej z ZFŚS, służącej integracji pracowników, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy z tego tytułu.
Prezenty rzeczowe przekazywane pracownikom przez pracodawcę, które nie stanowią wynagrodzenia za pracę, nie są uznawane za przychód ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, a tym samym nie kreują obowiązków płatnika PIT dla pracodawcy, jeśli stanowią darowizny podlegające opodatkowaniu innym podatkiem.
Dofinansowanie wyjazdów i spotkań integracyjnych organizowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla pracowników oraz byłych pracowników placówki edukacyjnej, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż korzyść z uczestnictwa nie ma wymiaru finansowego przypisanego do konkretnego świadczeniobiorcy.
Przychody uzyskane w drodze realizacji programu RSU przyznawanego przez zagraniczną spółkę akcyjną, niespełniającą przesłanek ekonomicznego pracodawcy zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy o PIT, stanowią przychód z innych źródeł w momencie nabycia akcji oraz przychód z kapitałów pieniężnych w chwili późniejszej ich sprzedaży, co wyklucza równoczesne zastosowanie preferencyjnego momentu rozpoznania przychodu
Dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych przychód z programu motywacyjnego uzyskany przez udział w programie U podlega rozpoznaniu z tytułu realizacji U jako przychód z innych źródeł w momencie vestingu, a także z kapitałów pieniężnych przy zbyciu akcji. Brak spełnienia warunków art. 24 ust. 11 UPDOF uniemożliwia przeniesienie momentu opodatkowania na czas sprzedaży akcji.
Wypłaty nagród w ramach systemu rekomendacji nie stanowią przychodów ze stosunku pracy ani działalności osobistej, lecz są przychodami z innych źródeł. Spółka X Sp. z o.o. nie jest płatnikiem podatku, lecz ma obowiązek informacyjny wykazania tych przychodów w PIT-11.
Świadczenia pieniężne z programu rekomendacji pracowniczych należy traktować jako przychód z innego źródła, a nie jako element wynagrodzenia ze stosunku pracy, co zwalnia pracodawcę z obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych przez spółkę stanowią przychód z innych źródeł, co wyklucza obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych przez płatnika, a jedynie wymaga sporządzenia stosownej informacji podatkowej.
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie o charakterze motywacyjnym.
Obowiązki płatnika w związku dofinansowaniem z ZFŚS wycieczki, spotkania integracyjnego pracownikom.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem programu poleceń pracowniczych.
Możliwość zastosowania zwolnienia podatkowego do dofinasowania półkolonii dla dziecka wypłaconego pracownikowi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Obowiązków płatnika w przypadku wyjazdów integracyjnych/wycieczek opłacanych w całości lub w znacznej części ze środków obrotowych firmy .
Opodatkowanie odszkodowania z tytułu naruszenia zasad równego traktowania w zatrudnieniu.
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Skutki podatkowe przekazania przez pracodawcę dla pracowników nieodpłatnych świadczeń w postaci wycieczki.