Podwyższenie kapitału zakładowego przez wspólnika na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 4 ustawy o CIT nie stanowi przychodu podatkowego dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, gwarantując tym samym neutralność podatkową dla tej operacji.
Zmniejszenie rekompensaty za niewłaściwą jakość świadczonych usług transportowych, jako konsekwencja uzgodnień umowy, nie stanowi podstawy opodatkowania podatkiem VAT na gruncie art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, o ile brak bezpośredniego związku z ceną usługi.
Zatrzymanie zadatku przez Wnioskodawcę, w wyniku jednostronnego odstąpienia od umowy przez Spółkę, nie stanowi odpłatnego świadczenia usług podlegającego opodatkowaniu VAT, a ma charakter odszkodowawczy. Tym samym, czynność ta nie wywołuje obowiązku podatkowego w zakresie VAT.
Rekompensata za wcześniejsze rozwiązanie umowy i zrzeczenie się roszczeń przez wydzierżawiającego stanowi odpłatne świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT i podlega opodatkowaniu tym podatkiem, co oznacza jednocześnie, że kontrahent dokonujący zapłaty ma prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktury wystawionej z tego tytułu.
Przychód podatkowy z tytułu wyrównania rekompensaty powstaje w momencie faktycznego uzyskania środków, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, jako przychód z otrzymanych pieniędzy, a nie w dacie związanej z wykonaniem usługi przewozowej.
Świadczenia wypłacone byłemu pracownikowi na podstawie ugody sądowej, które mają rekompensować utracone korzyści w postaci wynagrodzenia za pracę, nie stanowią odszkodowania za szkodę rzeczywistą w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 3b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w konsekwencji nie podlegają zwolnieniu od tego podatku.
Rekompensata wypłacona z tytułu rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron, która jest równa ustawowej odprawie, nie może być uznana za odszkodowanie podlegające zwolnieniu z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT, gdyż nie spełnia wymogów formalnych definiujących odszkodowania w rozumieniu przepisów prawa pracy oraz cywilnego.
Kompensacja wypłacona na podstawie ugody polubownej, będąca efektem zawiązanej umowy, stanowi wynagrodzenie za świadczenie usługi w postaci zaniechania działań i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Rekompensata otrzymywana za świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego, nie stanowi wynagrodzenia za usługi i nie ma bezpośredniego wpływu na cenę usług. Tym samym, nie podlega opodatkowaniu VAT oraz nie wpływa na prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego.
ustalenia: • czy otrzymana pomoc publiczna przyznana w oparciu o ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych stanowi dla Spółki przychód korzystający ze zwolnienia z CIT na podstawie ww. art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UPDOP”), • w przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania 1 za prawidłowe,
Uznanie rekompensaty za wynagrodzenie z tytułu czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT udzielonych przez Spółkę odbiorcom uprawnionym upustów za obniżenie zużycia energii elektrycznej, rozliczenia oraz sposobu udokumentowania zastosowanego upustu.
Otrzymana przez Wnioskodawcę Rekompensata stanowi wynagrodzenie za wykonane przez Wnioskodawcę świadczenie, które podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy.
Ustalenie, czy Rekompensata wypłacana na rzecz nabywcy w związku z rozwiązaniem Umowy deweloperskiej w celu zawarcia nowej umowy z innym klientem i osiągnięcia wyższego przychodu stanowi koszt uzyskania przychodu dla Spółki oraz czy stanowi ona koszt bezpośrednio związany z uzyskiwanym przychodem ze sprzedaży lokalu.
Uznanie wartości Rekompensaty za element podstawy opodatkowania podatkiem VAT, w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy.
Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Opodatkowanie rekompensaty związanej z rozwiązaniem umowy o pracę zryczałtowanym 70% podatkiem.
Opodatkowanie świadczenia otrzymanego z tytułu rozwiązania umowy o pracę zryczałtowanym 70% podatkiem.
Czy w świetle wyżej opisanego stanu faktycznego otrzymana przez Spółkę rekompensata stanowić będzie przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Czy w przypadku uznania pytania nr 1 za prawidłowe, dzień powstania przychodu Spółki z tytułu rekompensaty
Obniżenie podstawy opodatkowania w związku z zastosowaniem upustu. Uznanie upustu za kwotę brutto. Uwzględnienie otrzymanej rekompensaty w podstawie opodatkowania.
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Obniżenie udziału kapitałowego komandytariusza w Spółce komandytowej bez dokonywania jakichkolwiek wypłat z tego tytułu, z przeznaczeniem tej części udziału kapitałowego na pokrycie strat z lat ubiegłych Spółki komandytowej nie będzie skutkowało powstaniem przychodu podatkowego po stronie Wspólnika
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.