Nie istnieje obowiązek korekty VAT należnego i naliczonego przy reklamacji i zwrocie importowanych towarów do dostawcy z państw trzecich, jeśli towary te były przedmiotem czynności opodatkowanych przed reklamacją.
Usługi świadczone przez Centrum Usług Wspólnych jako rozliczane okresowo w myśl art. 12 ust. 3c ustawy o CIT rozpoznają przychód z tytułu wykonania usług na koniec okresu rozliczeniowego. Korekty wynagrodzenia z powodu błędów kalkulacyjnych nie stanowią korekt cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Podatnik nabywa prawo do odliczenia podatku naliczonego tylko po uzyskaniu statusu czynnego podatnika VAT, a brak wcześniejszej rejestracji uniemożliwia wsteczne odliczenie VAT z faktur dotyczących okresów przed rejestracją.
Rekompensata otrzymana przez spółkę za usługi przewozowe od organu samorządowego, mająca na celu pokrycie strat i niewpływająca bezpośrednio na cenę usług, nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT i nie jest objęta obowiązkiem podatkowym w VAT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT od wydatków na termomodernizację budynku gimnastycznej sali szkolnej, mając za to prawo do takiego odliczenia w odniesieniu do instalacji fotowoltaicznej, z zastosowaniem odpowiedniej proporcji odliczenia. Odliczenia należy skorygować rocznie w okresie 5 lat.
Wycofanie lokalu z działalności gospodarczej na cele najmu prywatnego nie jest traktowane jako nieodpłatne przekazanie towarów podlegających opodatkowaniu, ale wymaga korekty VAT, jeśli działalność zmienia się na zwolnioną z VAT, zgodnie z art. 7 ust. 2 oraz art. 91 ust. 7d ustawy o VAT.
Korekta cen transferowych, spełniająca warunki określone w art. 11e ustawy o CIT, dokonana w transakcjach realizowanych w ramach Specjalnych Stref Ekonomicznych, wpływa na kształtowanie dochodu zwolnionego; należy ją uwzględniać w okresie, którego dotyczy, niezależnie od formy dokumentacji i realizacji korekty.
Zaległe składki ZUS, obciążające płatnika, stanowiące koszty uzyskania przychodów, mogą zostać rozpoznane jako takie dopiero w momencie ich faktycznej zapłaty, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 57a Ustawy o CIT.
Prawo do korekty podatku naliczonego VAT z tytułu nabycia towarów i usług jest uzależnione od wykazania ich bezpośredniego związku z czynnościami opodatkowanymi. Wnioskodawca, będąc zarejestrowanym podatnikiem VAT, nie może zastąpić tego związku przyszłym zamiarem wykorzystania inwestycji na cele opodatkowane. Brak spełnienia ustawowych przesłanek wyklucza możliwość korekty.
Czynność wniesienia aportu Autobusów i Stacji ładowania do Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ nie spełniono przesłanek do zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 2 uptu. Podstawą opodatkowania podatkiem VAT jest wartość nominalna udziałów otrzymanych w zamian za aport, obliczana jako wartość netto z uwzględnieniem podatku od towarów i usług.
Gmina, nie realizując czynności opodatkowanych VAT w związku z bezpłatnym udostępnieniem autobusów i posiadaniem instalacji fotowoltaicznej, nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT od wydatków związanych z przedsięwzięciem, a ewentualne wprowadzenie nadwyżek energii do sieci nie zmienia tej ogólnej zasady, nawet w przypadku sporadycznej sprzedaży. Zmiany w tej sytuacji skutkowałyby
Warunkiem zastosowania stawki 0% VAT przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów jest zarejestrowanie podatnika jako VAT-UE w momencie składania deklaracji. Brak rejestracji na czas na moment składania pierwotnej deklaracji, niezależnie od późniejszych korekt, wyklucza możliwość zastosowania stawki 0% dla transakcji dokonanej w przeszłości.
Podatnik VAT może odliczyć podatek naliczony z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w miesiącu powstania obowiązku podatkowego, nawet składając korektę po upływie trzech miesięcy od tego miesiąca, jeżeli spełniono materialne warunki odliczenia. Powyższe wynika z wyroku TSUE, który uznał polskie regulacje za sprzeczne z Dyrektywą 112 w kontekście zasady neutralności podatkowej.
Skutki podatkowe związane z rozliczeniem opisanych we wniosku dostaw towarów (konserw rybnych).
Skutki podatkowe złożenia w 2024r. korekty zeznania PIT-37 za rok 2021 w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej.
Termin rozliczenia waloryzacji wynagrodzenia (podwyższenia podstawy opodatkowania).
Ustalenie czy przekazanie nieruchomości na cele prywatne stanowi zbycie towarów na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy; określenie podstawy opodatkowania ; brak obowiązku korekty podatku naliczonego i sposobu jej dokonania.
Skorygowanie ewidencji, deklaracji oraz informacji podsumowujących w związku z wewnątrzwspólnotowymi transakcjami trójstronnymi, w okresach, gdy zostały wystawione faktury przez prawidłowego sprzedawcę.
Możliwość zastosowania do sprzedaży platynowych sztabek, oraz platynowych monet procedury szczególnej VAT-marża w myśl art. 120 ust. 4 ustawy, a także prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu sprzedaży ww. towaru z uwagi na zmianę w określeniu podstawy opodatkowania.
Ustalenie okresu rozliczeniowego, w którym ma być rozliczona waloryzacja wynagrodzenia podwyższająca podstawę opodatkowania z tytułu świadczenia usług budowlanych.
Brak podlegania opodatkowaniu czynności wycofania z działalności gospodarczej nieruchomości gruntowej, zabudowanej budynkiem administracyjno-biurowym, halą warsztatową, magazynem i na której posadowiono halę namiotową oraz pojazdów, które wykorzystywane będą na cele najmu prywatnego, oraz brak obowiązku dokonania korekty podatku VAT naliczonego w związku z wycofaniem ww. nieruchomości oraz pojazdów
Uznanie, że płatności wyrównawcze w korekcie dochodowości nie wpływają na rozliczenia VAT spółki.