Podatnik, którego przychody w ponad 95% pochodzą z eksploatacji statków powietrznych w międzynarodowym transporcie pasażerskim, nie podlega obowiązkowi zapłaty minimalnego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 24ca ust. 1 ustawy o CIT, z uwagi na wyłączenie wskazane w art. 24ca ust. 14 pkt 5 lit. a ustawy o CIT.
Zakup samolotu od podmiotu z USA nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła w Polsce, gdyż nie stanowi należności licencyjnych. W przypadku leasingu samolotu z USA, raty leasingowe uznane są za należności licencyjne i tym samym podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła.
Wydatki ponoszone przez podatnika na wynajem samolotu, wykorzystywanego w działalności gospodarczej do przemieszczania się między inwestycjami a siedzibą, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile ponoszone są w celu osiągnięcia, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów i spełniają wymogi formalne określone w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wynajem samolotu, używanego przez podatnika w ramach działalności gospodarczej i służącego realizacji czynności opodatkowanych, uprawnia do pełnego odliczenia podatku naliczonego VAT z faktur dokumentujących ten wynajem, przy spełnieniu przesłanek z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Dochody z pracy wykonywanej w transporcie międzynarodowym przez rezydenta podatkowego Polski podlegają opodatkowaniu w Polsce, mimo działalności pracodawcy w różnych krajach, zgodnie z właściwymi umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania, przy uwzględnieniu miejsca faktycznego zarządu przedsiębiorstw.
Dostawa towarów spożywczych, takich jak cukier czy pieprz, w kontekście służenia pasażerom, nie kwalifikuje się jako zaopatrzenie środków transportu lotniczego w rozumieniu art. 83 ustawy o VAT oraz dyrektywy unijnej, co wyklucza zastosowanie stawki VAT 0%.
W przypadkach sprzedaży miejsc lotniczych, przychód podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nawet gdy usługa nie została jeszcze wykonana, zgodnie z art. 12 ust. 3a ustawy o CIT.
Kosztem uzyskania przychodów są wydatki na przeglądy i remonty nie zwiększające wartości użytkowej środka trwałego, ponoszone bezpośrednio. Natomiast wydatki na ulepszenie zwiększające wartość środka trwałego podlegają amortyzacji.
Stawka podatku 0% VAT, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 6 polskiej ustawy o VAT, ma zastosowanie jedynie w przypadku, gdy dostawa towarów następuje bezpośrednio na rzecz przewoźnika lotniczego wykonującego głównie przewozy w transporcie międzynarodowym.
Obowiązki płatnika w związku z planowanym zatrudnieniem przez Spółkę polskich rezydentów podatkowych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od samolotu.
Brak możliwości zastosowania stawki 0 proc VAT dotyczącej dostawy towarów w postaci chusteczek kosmetycznych.
Wskazane we wniosku towary (talerze porcelanowe) nie stanowią części środka transportu lotniczego ani jego części zamiennych, nie mają też same w sobie związku z prawidłowym funkcjonowaniem i eksploatacją statku powietrznego. Ich nabycie nie jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania statku powietrznego, co oznacza, że nie można ich zaklasyfikować jako wyposażenia pokładowego ani sprzętu zainstalowanego
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na uzyskanie licencji pilota.
Ustalenie: - czy realizowane/świadczone przez Państwa jako klub sportowy - loty szybowcowe i loty samolotowe treningowe na rzecz osób uprawiających sporty lotnicze i będących lub zamierzających zostać członkami Aeroklubu, w tym usługi szkolenia do licencji pilota szybowcowego (SPL) w ramach szkolenia/udoskonalenia sportowego, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT o którym mowa w art
Wskazanie, czy oferowane przez Spółkę usługi stanowią usługi transportu pasażerskiego międzynarodowego, opodatkowania świadczonych usług stawką 0%, wskazania czy usługa obejmująca pierwszy i ostatni lot w sezonie bez udziału pasażerów oraz z udziałem pasażerów stanowi kompleksową usługę transportu międzynarodowego.
Dotyczy ustalenia, czy koszty związane z przeprowadzeniem Prac Renowacyjnych Samolotu Spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia.
Przychody uzyskiwane przez Panią z tytułu świadczenia usług sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU 74.90.12.0 podlegają opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy.
Czy przychody uzyskiwane przez Państwa z podstawowej działalności polegającej na czarterze obsługiwanych (wpisanych do certyfikatu AOC) samolotów są osiągane w związku z eksploatacją w transporcie międzynarodowym statków morskich lub statków powietrznych, - Czy dla każdego roku podatkowego, w którym większość Państwa przychodów innych niż z zysków kapitałowych będzie osiągnięta w związku z opisaną
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z wypłacaniem przez spółkę zwrotu kosztów podróży
Uznanie, że Spółce będzie przysługiwało zwolnienie z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, w związku z planowanym nabywaniem paliw lotniczych o kodzie CN 2710 19 21
Czy opisana przez Wnioskodawcę w stanie faktycznym część działalności, dotycząca tworzenia nowych lub rozwoju już istniejących produktów oraz rozwiązań, wypełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 ustawy o PDOP, w związku z czym Spółka jest uprawniona do korzystania z ulgi badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 18d ustawy o PDOP?
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT dla realizowanych szkoleń samolotowych.
Brak prawa do zastosowania stawki 0% dla świadczonych usług oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.