Składki na fundusz pomocowy systemu ochrony banków spółdzielczych, stanowią koszty uzyskania przychodów, jeśli są nakierowane na zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, oraz wymogami bezpieczeństwa finansowego instytucji.
Składki na funkcjonowanie systemu ochrony banków komercyjnych mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli ich poniesienie ma na celu zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, pomimo braku obowiązkowego charakteru przynależności do systemu.
Koszt oklejenia samochodu folią ochronną, wykorzystywanego głównie w działalności gospodarczej, stanowi koszt uzyskania przychodu, o ile wydatek ten służy zachowaniu lub zabezpieczeniu źródła przychodów, a nie jego prywatnemu wykorzystaniu. Wydatek musi być właściwie udokumentowany i nie wymieniony w art. 23 ustawy o PIT.
Składki ponoszone przez bank na funkcjonowanie spółki zarządzającej systemem ochrony mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jako koszty pośrednio związane z prowadzoną działalnością gospodarczą banku, spełniające przesłanki art. 15 ust. 1 UPDOP, niewykluczone z wykazu art. 16 ust. 1 UPDOP.
Opłaty podwyższone za przekroczenie ilości i jakości ścieków, jako sankcje za naruszenia przepisów ochrony środowiska, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych, art. 16 ust. 1 pkt 19 lit. a.
Wydatki na leczenie dolegliwości kręgosłupa, mające na celu poprawę zdrowia podatnika, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów w ramach działalności gospodarczej, gdyż mają charakter osobisty i nie wykazują obiektywnego związku z przychodem z prowadzonej działalności.
Środki ze zbiórki publicznej zebrane przez Komitet Społeczny przeznaczone na leczenie korzystają ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, natomiast przeznaczone na kampanie reklamową zbiórki nie korzystają ze zwolnienie.
Wydatki z tytułu ponoszonych składek na funkcjonowanie spółki zarządzającej systemem ochrony nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu Banku, ze względu na brak spełnienia przez nich wymagań opisanych w art. 15 ust. 1 updop
Możliwość zastosowania się do interpretacji indywidualnej po przekształceniu.
Możliwość zatrudnienia żony bez zmiany formy opodatkowania (karta podatkowa).
Czy wydatki przedstawione we wniosku oznaczone literami od a) do s) nie stanowią wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 62.01.12.0.
Wydatki z tytułu finansowania spółki zarządzającej systemem ochrony, nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu Banku, ze względu na brak spełnienia przez nich wymagań opisanych w art. 15 ust. 1 Ustawy o CIT.
Skutki podatkowe podwyższenia kapitału zakładowego poprzez wniesienie wkładu pieniężnego, który zostanie przeznaczony na modernizację bloku operacyjnego.
Wydatki z tytułu finansowania spółki zarządzającej systemem ochrony, nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu Banku, ze względu na brak spełnienia przez nich wymagań opisanych w art. 15 ust. Ustawy o CIT.
Określenie czy finansowanie przez partię polityczną wydatków na zatrudnienie kierowcy oraz ochroniarzy skutkuje powstaniem przychodu z tytułu świadczeń nieodpłatnych.
1. Czy koszty wynajmu hali (w tym także koszty podatku od nieruchomości i opłat za użytkowanie wieczyste oraz z uwzględnieniem różnic kursowych), w której instalowana jest linia do lakierowania, koszty ochrony tej hali oraz dostarczanych do niej mediów, ponoszone w latach 2019-2022 (czyli w okresie montażu i rozruchu testowego linii do lakierowania) stanowią dla Wnioskodawcy pośrednie koszty uzyskania
Czy Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć wydatki na zlecenie działań związanych z redukcją śladu węglowego lub wydatki na wytworzenie lub zlecenie wytworzenia jednostek VER w koszty uzyskania przychodów.
Brak możliwości opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego (lekarz dentysta) w formie karty podatkowej, z uwagi na zatrudnienia więcej niż jednej pomocy fachowej lub przyuczonej.
Czy w opisanym przyszłym stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym) Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć składkę dodatkową (kapitałową), wpłacaną przez niego nieobowiązkowo na subkonta składek dodatkowych w ramach umów ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym zawartych na rzecz pracowników Wnioskodawcy, do kosztów uzyskania przychodu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
interpretacja indywidualna przepisów prawa podatkowego dotycząca zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości uiszczenia tego podatku w formie karty podatkowej od przychodów z tytułu świadczenia usług ochrony zdrowia ludzkiego