Nieodpłatne przekazanie instalacji fotowoltaicznych po okresie trwałości projektu, jako finalny element usługi publicznej niegenerujący przysporzenia majątkowego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ani obowiązkowi sporządzenia informacji PIT-11.
Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług doradztwa finansowego, jeśli usługi te są bezpośrednio związane z działalnością opodatkowaną, co wymaga każdorazowej oceny związków funkcjonalnych z przychodami z tej działalności.
Udział pracowników w wyjazdach i spotkaniach integracyjnych zorganizowanych ze środków ZFŚS, z uwagi na interes pracodawcy i charakter socjalny beneficja, nie stanowi opodatkowanego przychodu pracownika w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PDOF.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Fundusz inwestycyjny zamknięty dokonujący wykupu i umorzenia certyfikatów inwestycyjnych nie jest zobowiązany do poboru zryczałtowanego CIT jako płatnik, gdy dochody te nie podlegają podatkowi w Polsce według CIT art. 26 w związku z umową międzynarodową.
Udział pracowników i emerytów w finansowanej z ZFŚS imprezie integracyjnej nie skutkuje powstaniem przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż impreza leży w interesie pracodawcy, a korzyści dla uczestników są ogólne i niemierzalne.
Przychody fundatorów i ich dzieci z tytułu świadczeń oraz mienia z fundacji rodzinnej, przy proporcji 100% mienia wniesionego przez fundatorów, podlegają pełnemu zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 157 i ust. 49 ustawy o PIT.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS nie stanowi przychodu dla pracowników, jako iż jest integracyjne i służy interesowi pracodawcy. Dla emerytów natomiast nie spełnia przesłanek zwolnienia z podatku, nie będąc nieodpłatnym świadczeniem według art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Nieodpłatne zapewnienie noclegów dla pracowników mobilnych, nie dokonujących podróży służbowej w rozumieniu kodeksu pracy, nie stanowi dla nich przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdy świadczenie to jest realizowane w interesie pracodawcy i nie przynosi pracownikowi wymiernej korzyści majątkowej.
Wypłaty środków z ubezpieczeniowego funduszu kapitałowego, dokonywane po 31 grudnia 2023 r., nie zobowiązują spółki do sporządzenia informacji PIT-8C, chyba że dochodzi do fizycznej wypłaty, która ustala dochód podatkowy, generując obowiązek wystawienia PIT-8C w momencie tej wypłaty.
Certyfikat rezydencji, jako zaświadczenie o miejscu zamieszkania dla celów podatkowych, jest stosowany do wszystkich przychodów podlegających umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania, niezależnie od dodatkowych informacji w nim zawartych, oraz ważny przez 12 miesięcy, jeśli nie wskazano inaczej.
Dofinansowanie wycieczki ze środków ZFŚS, jako świadczenie organizowane w interesie pracodawcy, nie stanowi dla pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w rozumieniu art. 12 ustawy PIT. W konsekwencji, brak jest obowiązku nałożenia na płatnika obowiązku pobrania zaliczki na ten podatek.
Fundacja rodzinna oraz fundacja rodzinna w organizacji, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy CIT, są zwolnione od podatku dochodowego od osób prawnych w odniesieniu do dochodów z dywidend, pod warunkiem że fundacja rodzinna w organizacji zostanie zgłoszona do rejestru fundacji rodzinnych. Bank jako płatnik jest uprawniony do niepobierania podatku w takich przypadkach.
Brak obowiązku korygowania informacji PIT-11 i PIT-4R za lata poprzednie w związku z opłaceniem zaległych składek ZUS; zapłacone zaległe składki nie generują przychodu dla zleceniobiorców w podatku dochodowym w roku bieżącym.
Stypendia szkoleniowe wypłacane w ramach projektów finansowanych ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych, są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na mocy art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT, co zwalnia płatnika z obowiązku poboru zaliczek na ten podatek.
Dofinansowanie wycieczki i spotkania integracyjnego z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w sytuacji gdy ich celem jest integracja pracowników i poprawa atmosfery w pracy, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Świadczenia pieniężne wypłacane przez Fundację w ramach programu wsparcia stanowią przychody z innych źródeł, jednakże korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako świadczenia pomocy społecznej, co zwalnia Fundację z obowiązku wystawienia informacji PIT-11.
Pokrycie przez Bank kosztów obowiązkowych szkoleń członków Rady Nadzorczej, nie stanowi przychodu tych członków w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tym samym nie powoduje obowiązku rozliczenia zaliczek na podatek dochodowy przez Bank jako płatnika.
Świadczenia socjalne z ZFŚS w formie czeków BLIK mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania do 1 000 zł, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, niezależnie od zewnętrznej realizacji technicznej, o ile spełnione są pozostałe warunki zwolnienia.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego jako płatnik przy wypłacie dywidendy rzeczowej na rzecz fundacji rodzinnej, która korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, przy zgodności z zakresem działalności dopuszczalnej dla fundacji rodzinnej.
Dofinansowanie wycieczki zagranicznej dla pracowników z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli pracowników nie obciążają koszty wycieczki, nie odniosą oni realnego przysporzenia majątkowego, a świadczenie nie ma charakteru obligatoryjnego.
Świadczenia z ZFŚS wypłacane osobom, które nie są pracownikami w momencie ich przyznania, stanowią przychody z innych źródeł, obciążając płatnika jedynie obowiązkiem informacyjnym, bez wymagania poboru zaliczek na podatek.
Przekazanie przez gminę po upływie okresu trwałości projektu mikroinstalacji fotowoltaicznych uczestnikom projektu, bez dodatkowego wynagrodzenia, nie rodzi obowiązku podatkowego w zakresie sporządzenia PIT-11. Nie stanowi to przysporzenia majątkowego w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Sfinansowanie przez pracodawcę noclegów dla pracowników w podróży służbowej stanowi przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, lecz zwolniony od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a tej ustawy.