Składki na fundusz pomocowy systemu ochrony banków spółdzielczych, stanowią koszty uzyskania przychodów, jeśli są nakierowane na zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, oraz wymogami bezpieczeństwa finansowego instytucji.
Składki ponoszone przez bank na funkcjonowanie spółki zarządzającej systemem ochrony mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jako koszty pośrednio związane z prowadzoną działalnością gospodarczą banku, spełniające przesłanki art. 15 ust. 1 UPDOP, niewykluczone z wykazu art. 16 ust. 1 UPDOP.
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu ochrony przyrody i edukacji ekologicznej, gdyż wydatki te nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT, a działalność mieści się w zakresie zadań publicznych.
Pracodawca opłacający składki ubezpieczeniowe dla pracowników jest zobowiązany do naliczania, pobierania i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy, a rozwinięcie polisy generuje przychód podlegający opodatkowaniu. Składki stanowią przychód pracowniczy w chwili zapłaty. Świadczenia z części ochronnej nie generują przychodu, a różnice z zysków z funduszy inwestycyjnych opodatkowuje pracownik.
Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia w całości lub w części kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającą z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu.
Skutki podatkowe uzyskania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Wypłacone ubezpieczonemu środki z umowy ubezpieczeniowej – do wysokości uprzednio zapłaconych przez Spółkę składek - nie będą stanowić przychodu w rozumieniu art. 11 ust. 1 ww. ustawy, a w konsekwencji późniejsza wypłata środków zgromadzonych w Towarzystwie - poza dochodem, o którym mowa w art. 24 ust. 15 - nie spowoduje powstania przychodu w rozumieniu przepisów ustawy o PIT. Tym samym, Spółka nie
Czy przychód z tytułu umorzonej pożyczki w części dotyczącej wydatkowania jej na spłatę zobowiązań wymagalnych i odsetek wobec wierzycieli pierwotnych oraz spłata dotycząca pokrycia wkładu własnego w projekcie „Termomodernizacja”, jak i spłata należności głównych wobec ZUS i Urzędu Skarbowego z tytułu zaległości objętych układami ratalnymi będących wydatkami statutowymi korzysta ze zwolnienia z opodatkowania
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Skutki podatkowe zakupu nieruchomości, w której prowadzony będzie ośrodek realizujący działalność statutową fundacji.
Wydatki z tytułu finansowania spółki zarządzającej systemem ochrony, nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu Banku, ze względu na brak spełnienia przez nich wymagań opisanych w art. 15 ust. 1 Ustawy o CIT.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia.
1. Czy dochody Fundacji, w tym dochody z Umowy dzierżawy, podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych w świetle art. 17 ust. 1 pkt 4 Ustawy CIT, mając na uwadze, że dochody Fundacji są przeznaczane na realizację celów statutowych związanych z ochroną środowiska poza terytorium Polski; 2. Czy Fundacja ustalając stawkę podatku dochodowego od osób prawnych - zgodnie z art. 19 ust. 1 Ustawy
Wydatki z tytułu finansowania spółki zarządzającej systemem ochrony, nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu Banku, ze względu na brak spełnienia przez nich wymagań opisanych w art. 15 ust. Ustawy o CIT.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego – przyznanej Panu decyzją wydaną 18 grudnia 2018 r. na podstawie art. 180 ust. 1 oraz art. 5 pkt 2 ustawy o Służbie Ochrony Państwa – nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania, przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP, pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
W zakresie ustalenia, czy po planowanym Połączeniu Wnioskodawca – jako sukcesor prawny Spółek Przejmowanych – będzie mógł korzystać z ochrony prawnej, wynikającej z przepisów Ordynacji podatkowej, w odniesieniu do interpretacji indywidualnych wydanych na wniosek Spółek Przejmowanych w zakresie transakcji zrealizowanych do dnia połączenia.
Zwolnienie od podatku dochodowego pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe z art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT i pomoc na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.