Kary umowne potrącane z należności za wykonane usługi nie obniżają podstawy opodatkowania w VAT i nie uprawniają do wystawienia faktur korygujących.
Kara umowna w postaci opłaty jednorazowej i manipulacyjnej dochodzona w związku z wcześniejszym zakończeniem umowy lub uniemożliwieniem świadczenia usługi jest wynagrodzeniem za świadczenie usług i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, dokumentowana fakturą, nie zaś notą obciążeniową.
Zapłata przez Gminę za nabyte towary lub usługi objęte obligatoryjnym mechanizmem podzielonej płatności nie wymaga zastosowania tego mechanizmu w zakresie płatności zajmowanej egzekucyjnie, natomiast pozostałą część kwoty brutto należy uiścić z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności. Potrącenie lub kompensata wyłączają obowiązek zastosowania mechanizmu podzielonej płatności proporcjonalnie
Uznanie, że Płatności Gwarancyjne, które Zbywca był lub będzie zobowiązany wypłacić Nabywcy w związku z realizacją Umowy Gwarancyjnej lub zwrot części Płatności Gwarancyjnej z tytułu Rozliczenia Rocznych Opłat Eksploatacyjnych przez Nabywcę na rzecz Zbywcy i rozliczenie dokonywane w związku z wypłatą przez najemców na rzecz Nabywcy kar umownych pozostaną poza opodatkowaniem VAT, tj. nie wpływały i
Uznanie Opłaty za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, sposób udokumentowania obciążenia Państwa za utracone palety oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku wystawienia przez Wynajmującego faktury obejmującej Opłatę.
Dotyczy ustalenia: • czy Obciążenia Wnioskodawcy przez klientów/kontrahentów za brak wymiany palet lub brak dokumentu potwierdzającego jej wykonanie oraz Obciążenia Wnioskodawcy od klientów/kontrahentów za dodatkowe ubezpieczenie, dodatkowe koszty związane ze zleceniem nie będą stanowiły wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, opodatkowanych Ryczałtem od dochodów Spółek na podstawie art
W zakresie ustalenia: - czy koszty reprezentacji powinny zostać zakwalifikowane jako wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą i opodatkowane ryczałtem od dochodów spółek na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, - czy wydatki na imprezy o charakterze motywacyjno-integracyjnym oraz prezenty dla pracowników powinny zostać zakwalifikowane jako wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą
Brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w oparciu o art. 89b ustawy, a tym samym uprawnienie do zwiększenia kwoty podatku naliczonego o skorygowaną wcześniej kwotę podatku naliczonego.
Prawo do zwiększenia kwoty podatku naliczonego w trybie art. 89b ust. 4 ustawy.
Opodatkowanie i sposób dokumentowania kar umownych otrzymywanych od najemców z tytułu uszkodzenia pojazdów.
Opodatkowanie podatkiem VAT zwrotu udzielonej „ulgi” w ramach umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tytułu rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie abonenta oraz sposobu dokumentowania tej czynności, uznanie za czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT opłat za opóźnienie w zwrocie urządzenia abonenckiego oraz opłat za uszkodzenie i zagubienie urządzenia abonenckiego oraz
Kwalifikacja opisanych wydatków jako wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w ramach opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
brak opodatkowania otrzymanej kary umownej i brak obowiązku wystawienia faktury
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kary umownej uiszczonej za Pośrednika Finansowego.
Uznanie Kary należnej wypłacanej na rzecz Wnioskodawcy na podstawie Porozumienia restrukturyzacyjnego za wynagrodzenie za świadczenie usług i sposób jej dokumentowania.
Brak opodatkowania podatkiem VAT i dokumentowania otrzymanej kwoty.
Czy należności, kary i opłaty związane z wyłączeniem z produkcji gruntów leśnych są wyłączone od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 updop, jako przychody z gospodarki leśnej ?
Jakie są skutki podatkowe umorzenia osobie fizycznej administracyjnej kary pieniężnej?
Czy w przypadku umorzenia nałożonej kary administracyjnej za usunięcie drzew bez zezwolenia umorzenie to stanowić będzie przychód z innych źródeł strony, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zakwalifikowania kwoty umorzonej kary z tytułu zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia do kategorii przychodu podatkowego.
Czy w przypadku umorzenia przez Wnioskodawcę nałożonej kary administracyjnej, za usunięcie drzew bez zezwolenia, wartość tej kary wraz z odsetkami stanowić będzie przychód z innych źródeł strony, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym Wnioskodawca będzie miał obowiązek wystawić PIT-8C?