Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na działalność w SSE zgodnie z art. 19 ust. 5 pkt 3 UoSSE, nie obliguje do zwrotu pomocy publicznej. Po wygaśnięciu zezwolenia, spółka, spełniając wymogi, może wybrać opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (tzw. „CIT estoński”) w bieżącym roku podatkowym.
Na gruncie art. 18d ustawy o CIT, spółka prowadząca działalność IT uprawniona jest do zastosowania ulgi badawczo-rozwojowej, pod warunkiem, że działalność ta ma charakter twórczy i spełnia kryteria działalności B+R zdefiniowane ustawą o CIT, jednak wyodrębnienie czasu pracy musi być zgodne z przyznanymi uprawnieniami, bez nadużycia prawne.
Obowiązki i konsekwencje podatkowe spółki w przypadku, gdy posiada dwie decyzje o wsparciu, a jedna z nich jest wygaszona na wniosek spółki
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Wnioskodawca powinien za lata podatkowe 2020 – 2023 dokonać kalkulacji podatku CIT według zasad ogólnych wynikających z ustawy o CIT, tj. bez obowiązku wydzielenia dochodu z tytułu działalności opodatkowanej oraz zwolnionej.
Czy: po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń Spółka powinna zaprzestać korzystania ze zwolnienia z PDOP na podstawie Zezwoleń, po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń przez ministra właściwego do spraw gospodarki, Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z PDOP przysługującego jej na podstawie DoW, zgodnie z przepisami updop oraz ustawy o WNI.
Wygaszenie/wygaśnięcie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na wniosek podatnika nie skutkuje koniecznością zapłaty podatku dochodowego
Strata poniesiona w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej nie może być uznana za stratę podatkową w rozumieniu art. 7 ust. 2 updop.
Konsekwencje podatkowe wygaśnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej (pytanie oznaczone we wniosku nr 1).
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wygaśnięcia długu w wyniku konfuzji spółek.
konsekwencje prawnopodatkowe dotyczące wykorzystanego zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych w świetle postanowień ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; oraz brak obowiązku zwrotu otrzymanej przez Wnioskodawcę pomocy publicznej
utrata prawa do zwolnienia podatkowego i obowiązek zwrotu pomocy publicznej wykorzystanej do momentu wygaśnięcia zezwolenia
Czy stwierdzenie wygaśnięcia Zezwolenia na wniosek przedsiębiorcy w drodze decyzji ministra właściwego do spraw gospodarki na podstawie art. 19 ust. 5 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, przed spełnieniem przez Spółkę warunków określonych w tym Zezwoleniu oraz przed upływem terminu do spełnienia tych warunków spowoduje obowiązek zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia z opodatkowania
Czy zbycie środków trwałych i/lub wartości niematerialnych i prawnych, z którymi związane były wydatki inwestycyjne kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną, po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwolenia na wniosek przedsiębiorcy w drodze decyzji ministra właściwego do spraw gospodarki na podstawie art. 19 ust. 5 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, a przed upływem 5 lat od wprowadzenia ich do
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
Czy przy połączeniu spółek kapitałowych poprzez przejęcie spółki pożyczkodawcy przez spółkę pożyczkobiorcę powstaje przychód po stronie spółki A. - spółki przejmującej (dłużnika spółki przejmowanej)?