Czy zatem w momencie sprzedaży nie w pełni zamortyzowanego środka trwałego, którego zakup częściowo został sfinansowany dotacją, kosztem uzyskania przychodu będzie cała niezamortyzowana wartość środka trwałego, bez rozbicia na część objętą dofinansowaniem i część nie objęta dofinansowaniem?
Czy zaliczenie do wartości początkowej środka trwałego - sieci wodociągowej i kanalizacyjnej nakładów poniesionych na odtworzenie pasa drogowego jest prawidłowe?
W jakiej wartości należy wprowadzić część danej nieruchomości do ewidencji środków trwałych (wg wartości rynkowej wyceny dokonanej przez podatniczkę, czy wg wartości nabycia widniejącej na akcie notarialnym)?
wydatki poniesione na usługi doradcze oraz sporządzenie biznes planu zwiększą wartość początkową środka trwałego.
Czy w świetle dyspozycji art. 22g ust. 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych podatnik będzie mógł ustalić wartość początkową środka trwałego (budynku stanowiącego warsztat mechaniki pojazdowej) w oparciu o wycenę uwzględniającą ceny rynkowe i dokonaną przez powołanego biegłego?
W jaki sposób zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatki na spłatę odsetek od kredytu od części handlowo-usługowej budynku?
Czy czynsz najmu oraz opłaty eksploatacyjne (energia elektryczna, gaz, woda, wywóz śmieci, ochrona, monitoring ppoż.) ponoszone w obcym środku trwałym w trakcie trwania prac adaptacyjnych powinny być klasyfikowane przez Bank jako koszt uzyskania przychodu, czy też powinny zostać zaliczone do wartości początkowej inwestycji, podlegającej następnie amortyzacji?
W jaki sposób ustalić dla potrzeb amortyzacji wartość początkową nabytych udziałów w nieruchomości zabudowanej?
Czy wydatek z tytułu czynszu, poniesiony na dzierżawę nieruchomości (czynsz dzierżawny) w okresie budowy terminalu przeładunkowego, stanowi koszt pozostający w związku z wytworzeniem tej inwestycji, dający się zaliczyć do wartości wytworzonego środka trwałego, a więc zwiększającego wartość początkową wybudowanego terminalu przeładunkowego?
W dniu 26 maja 2006 roku wnioskodawca zakupił lokal użytkowy, który obecnie wykorzystuje w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej i zamierza wprowadzić do ewidencji środków trwałych. W związku z powyższym pytanie wnioskodawcy dotyczy tego w jaki sposób należy ustalić wartość początkową przedmiotowego lokalu ?
Czy w związku z tym, że prowadzę działalność gospodarczą w wydzielonej części budynku mieszkalnego i nie posiadam dokumentów potwierdzających koszty wybudowania tego budynku, mogę zgodnie z art. 22g pkt 8 dokonać wyceny wartości początkowej środka trwałego i zgodnie z art. 22f pkt 4 dokonywać odpisów amortyzacyjnych od części przeznaczonej i przystosowanej do działalności gospodarczej odpowiadającej
Czy wydatki z tytułu przygotowania wniosku oraz biznes planu przez firmę kosultingową w celu uzyskania dotacji unijnej podatnik może zaliczyć do kosztów podatkowych?