Środki transportu wynajmowane przez spółkę od kontrahentów duńskich uznaje się za "urządzenia przemysłowe" w myśl art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Tym samym spółka jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego u źródła od należności z tytułu najmu tych urządzeń.
Brak przeszkód prawnych, aby w przypadku świadczenia kompleksowego, obejmującego dostawę towarów i usługę transportu, elementy składające się na dostawę były wyszczególnione na fakturze w odrębnych pozycjach z zachowaniem jednolitej stawki VAT.
Podatnik, świadczący usługi międzynarodowego transportu towarów, może przechowywać dokumenty potwierdzające wykonanie usług oraz faktury wyłącznie w formie elektronicznej, spełniając wymogi autentyczności, integralności i czytelności. Takie dokumenty będą podstawą dla zastosowania stawki 0% VAT, przy zapewnieniu ich dostępności dla organów podatkowych.
Zryczałtowana rekompensata, przyznawana operatorowi publicznego transportu zbiorowego na podstawie wozokilometrów, służąca pokryciu strat bez bezpośredniego wpływu na cenę usługi, nie stanowi obrotu opodatkowanego VAT, a tym samym nie wymaga wystawienia faktury VAT.
Sprzedaż nowego środka transportu, bez wymaganej dokumentacji wywozu i oświadczeń, nie może być uznana za wewnątrzwspólnotową dostawę i opodatkowana stawką 0% VAT, nawet jeśli nabywca później dokona rejestracji pojazdu w innym kraju UE.
Obowiązek podatkowy w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia używanych środków transportu powstaje w momencie wystawienia faktury przez dostawcę, niezależnie od fizycznego posiadania towaru, a podatek VAT należy wpłacić oraz złożyć deklarację VAT-23 w ciągu 14 dni od tej daty.
Odszkodowanie wypłacone z tytułu kradzieży towaru przez przewoźnika oraz równowartość nieodliczonego VAT nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, gdyż nie spełniają wymogów definitywności ani nie są bezpośrednio związane z przychodem, co determinuje brak zgodności z art. 15 ust. 1 ustawy CIT.
Do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów konieczne jest posiadanie spełnionej dokumentacji, która jednoznacznie potwierdza wywóz i dostawę towarów do nabywcy w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z art. 42 ustawy o VAT.
Dochód uzyskiwany z tytułu świadczenia kompleksowego w ramach SSE podlega zwolnieniu z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, natomiast dochód z tytułu sprzedaży złomu nie korzysta z takiego zwolnienia.
Świadczenia z tytułu zakwaterowania i podróży pracowników delegowanych do pracy zagranicą ponoszone przez pracodawcę stanowią przychód pracownika podlegający opodatkowaniu, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, chyba że szczególne zwolnienia przewidują inaczej.
W transakcji łańcuchowej WNT przypisuje się dostawie 'ruchomej' w ramach transportu do Wnioskodawcy jako podmiotu pośredniczącego, zaś dostawa do Nabywcy końcowego jest krajowa i opodatkowana w Polsce. Data dostawy to moment przekazania towaru Nabywcy, nie zaś kurierowi.
Dodanie kodu PKD do CEIDG nie przesądza o obowiązku rejestracji jako czynny podatnik VAT, istotna jest faktyczna działalność.
Dochody uzyskiwane z działalności obejmującej dostawę, transport i montaż produktów mogą podlegać zwolnieniu z CIT, gdy stanowią jedną całość gospodarczą z działalnością objętą decyzją o wsparciu, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. Usługi pomocnicze muszą być ściśle związane z działalnością główną określoną w decyzji.
Jednostka samorządu terytorialnego ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu kosztów inwestycji związanych zarówno z działalnością gospodarczą opodatkowaną VAT, jak i działalnością inną niż gospodarcza, przy zastosowaniu prewspółczynnika VAT, jeśli nie jest możliwe jednoznaczne przypisanie wydatków do konkretnej działalności.
Stosowanie stawki 0% VAT do usług spedycji międzynarodowej, nie wymaga odprawy celnej na terytorium Polski, pod warunkiem spełnienia warunków dokumentacyjnych potwierdzających związek z międzynarodowym transportem i zawarcie kosztów w podstawie opodatkowania importu.
Kombajn zbożowy, realizujący funkcję transportową jako pojazd lądowy przewożący towary, klasyfikuje się jako nowy środek transportu, co rodzi obowiązek złożenia formularza VAT-23 oraz zapłaty podatku VAT od wewnątrzwspólnotowego nabycia tego towaru.
Brak możliwości wystawienia osobnej faktury obejmującej koszty transportu sprzedawanych pojazdów.
Dopuszczalne jest opodatkowanie stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla przychodów z działalności usługowej, o ile działalność ta mieści się w uzgodnionych grupowaniach PKWiU, zgodnie z art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Dane zamieszczane na fakturach dokumentujących wewnątrzwspólnotową dostawę Pojazdów.
Wskazanie, czy sprzedaż pojazdu, naczepy lub przyczepy na rzecz Klienta lub leasingodawcy Klienta stanowi odpłatną dostawę towarów na terytorium kraju w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.
Skutki podatkowe otrzymania refundacji z budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
Dochód ze sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu, lecz dystrybułowany z magazynów (hurtowni) zlokalizowanych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu oraz koszty transportu wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu pomiędzy tą lokalizacją a magazynami (hurtowniami) zlokalizowanymi poza terenem objętym Decyzją o wsparciu będą stanowić dochód zwolniony
Dotyczy ustalenia: • czy Obciążenia Wnioskodawcy przez klientów/kontrahentów za brak wymiany palet lub brak dokumentu potwierdzającego jej wykonanie oraz Obciążenia Wnioskodawcy od klientów/kontrahentów za dodatkowe ubezpieczenie, dodatkowe koszty związane ze zleceniem nie będą stanowiły wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, opodatkowanych Ryczałtem od dochodów Spółek na podstawie art