Prawo Wnioskodawcy do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem VAT o: kwotę błędnie zaewidencjonowanej transakcji wynikającą z anulowanego paragonu w przypadku oczywistej pomyłki oraz w przypadku przyjęcia reklamacji lub zwrotu towaru o kwotę zwracanej płatności, w sytuacji gromadzenia oraz przechowywania protokołów/ewidencji wyłącznie w wersji elektronicznej.
Opodatkowanie czynności związanych z wymianą wadliwych wodomierzy na nowe, wykonywane przez Spółdzielnię w ramach reklamacji na warunkach umowy podpisanej z dostawcą wodomierzy jest nieprawidłowe.
Czy wypłacona kwota tytułem zwrotu kosztów usunięcia usterek faktycznie poniesionych przez kupującego i związanych z usunięciem wad zaistniałych w okresie rękojmi w sprzedanym lokalu stanowi przychód po stronie kupującego, a w konsekwencji, czy sprzedający słusznie wystawił informację PIT-8C?
obowiązek wykazania podatku VAT należnego w deklaracji VAT-7 według raportu fiskalnego z pominięciem faktur wystawionych na życzenie klienta zarówno w sytuacji gdy klient zwraca oryginał paragonu jak również w przypadku braku zwrotu paragonu
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na dodatkowe koszty reklamacji
W sytuacji, gdy deweloper w ramach gwarancji obowiązany był do usunięcia zgłoszonych przez Wnioskodawczynię usterek w nabytym lokalu mieszkalnym, lecz usterek tych nie usunął, natomiast uwzględniając złożoną reklamację zwrócił Wnioskodawczyni poniesione koszty należy stwierdzić, że zwrot kosztów usunięcia usterek nie był odszkodowaniem i nie stanowił przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym
1. W którym okresie rozliczeniowym Wnioskodawca powinien ująć korektę kosztów związanych z zwrotem opakowań, w których dostarczane są materiały handlowe, w przypadku gdy Wnioskodawca otrzyma fakturę korygującą po zamknięciu miesiąca (nawet roku), w którym zostały zawarte transakcje, których dotyczy korekta? 2. W którym okresie rozliczeniowym Wnioskodawca powinien ująć korektę kosztów związanych z zwrotem
Wnioskodawca powinien zatem pomniejszyć pierwotnie uzyskane przychody o wartość zwróconego towaru i w konsekwencji dokonać stosownych korekt w okresie sprawozdawczym (miesiącu), w którym pierwotnie wykazano przychód, tj. w grudniu 2012 r. W konsekwencji powinien również dokonać stosownej korekty kosztów uzyskania przychodów związanych ze zwrotem towaru podlegających ujęciu w spisie z natury. Korekty
Czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wcześniej wykazywanych przychodów powinny być uwzględniane wstecz, tj. w okresie sprawozdawczym, w którym pierwotnie wykazywany był przychód, czy też wykazane powinny być zgodnie z datą wystawienia faktury korygującej?
Dokumentowanie zwrotu lub reklamacji towaru na podstawie innego od paragonu fiskalnego dokumentu potwierdzającego dokonanie sprzedaży
brak obowiązku prowadzenia odrębnej ewidencji zwracanych towarów i uznanych reklamacji
Obowiązek wystawienia faktury klientowi nie posiadającemu oryginału paragonu oraz konieczność ponownej zapłaty podatku VAT
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty w środkach obrotowych, wydatków dotyczących części wyrobów podlegających utylizacji, sprzedaży pewnej ich części jako złom lub odpady oraz pozyskania ich części nadających się do dalszej produkcj
dot. możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków z tytułu usunięcia usterek, o których mowa we wniosku
Czy zwrot kosztów poniesionych na docieplenie lokalu w ramach gwarancji stanowi przychód podlegający opodatkowaniu?
możliwość dokonania korekty należnego podatku VAT na podstawie protokołu korekty
Podatek akcyzowy w zakresie prawa do obniżenia wpłat dziennych o kwoty zwolnień i obniżeń akcyzy.
Czy możliwa jest korekta podatku należnego w przypadku zwrotu/reklamacji towaru, jeżeli klient nie posiada paragonu fiskalnego, a Spółka dysponuje dokumentami wskazanymi w stanie faktycznym w sytuacji nr 1 i 2?
Podatnik zwraca się z wnioskiem o potwierdzenie swojego stanowiska dotyczącego ustalenia okresu rozliczeniowego, w którym winno nastąpić zmniejszenie wartości wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.
Spółka sprzedała w 2002 r. towar przedsiębiorcy-osobie fizycznej. W X/2003 r. towar był reklamowany, co w części uwzględniono, wystawiając w X/2005 r. na przedsiębiorcę fakturę korygującą, przesłaną listem poleconym. Nabywca odebrał korespondencję w XI/2005 r., co wynika z pocztowej zwrotki. Przedsiębiorca zakończył działalność gospodarczą w 4. kwartale 2005 r. Czy potwierdzenie otrzymania faktury
Zapytanie Podatnika dotyczy wskazania okresu rozliczeniowego, w którym powinien wykazać w deklaracji dla podatku od towarów i usług VAT-7 oraz w informacji podsumowującej VAT-UE, notę uznaniową wystawioną przez dostawcę, w związku ze zwrotem reklamacyjnym towarów, zakupionych w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
Wniosek dotyczy sposobu rozliczenia reklamacji towaru w przypadku gdy nie następuje przywóz towarów na teren Polski ze względów ekonomicznych.
Czy wywóz do Niemiec uszkodzonych lub wadliwych produktów firmy, której się jest oficjalnym przedstawicielem na Polskę, w celu ich naprawy ewentualnie wymiany na niewadliwy, a następnie przywóz tych towarów do Polski stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów i wewnątrzwspólnotowe nabycie w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług?