Dodatkowe środki pieniężne otrzymywane przez producentów lub importerów leków przez Wnioskodawcę, uzależnione od ilości zakupionych leków, stanowią element wynagrodzenia za usługi marketingowe, podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT jako odpłatne świadczenie usług zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. W konsekwencji powinny być dokumentowane fakturą VAT.
Opłaty marketingowe uiszczane przez franczyzobiorcę na rzecz organizacji pracodawców stanowią koszt uzyskania przychodów, jeśli spełniają przesłanki racjonalności i gospodarczej uzasadnioności oraz nie są wyłączone ustawowo.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Cena sprzedaży produktów influencerom ustalona na 1 zł netto plus VAT, pomimo znacznego odstępstwa od wartości rynkowej, stanowi przychód podlegający opodatkowaniu w wysokości odpowiadającej tej cenie, a wydatek na ich nabycie jest kosztem uzyskania przychodów pod warunkiem jego należytego udokumentowania i uzasadnienia ekonomicznego.
Obowiązek płatnika z tytułu organizowanej akcji promocyjno-reklamowej- osoby pr. dz. gospodarczą i pracownicy kontrahenta.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym oferowane przez Spółkę Produkty są produktami wytworzonymi przez Spółkę w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o PDOP, uprawniającymi do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ustawy o PDOP? 2. Czy Nowe Produkty stanowią „produkty dotychczas nieoferowane”, o których
Opodatkowanie dostawy towarów jako jednego świadczenia kompleksowego.
Ustalenie podstawy opodatkowania usług wchodzących w skład sprzedawanego w ramach akcji promocyjnej Pakietu 1/Pakietu 2/zestawu promocyjnego oraz ustalenia, czy zastosowanie rabatów w wysokości ustalonej z Kontrahentem proporcjonalnie, tzn. w takiej samej wartości procentowej wartości ceny regularnej każdej z usług wchodzących w skład Pakietu 1 lub Pakietu 2, jest działaniem zgodnym z brzmieniem art
Skutki podatkowe organizacji programów na rzecz klientów oraz obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne w związku z wydaniem nagród w ramach programów.
Określenie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów (gadżetów z logo) po cenie promocyjnej 1 zł netto.
W zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika w związku z organizowaną akcją promocyjną.
Na Państwu nie będą ciążyły obowiązki płatnika tj. pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, z tytułu nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów otrzymanych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności oraz obowiązki informacyjne.
Prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu towarów przez Spółkę od Dostawców z terytorium Polski, przekazywanych następnie jako nagrody rzeczowe Uczestnikom, obowiązek rozpoznania przez Spółkę wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na terytorium kraju a następnie dostawy krajowej na rzecz Uczestnika, rozpoznanie przez Spółkę importu towarów a następnie dostawy krajowej na rzecz Uczestnika, uznanie
Brak opodatkowania podatkiem VAT opisanych we wniosku świadczeń w okresie promocyjnym na rzecz Klientów.
Dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.
Dotyczy przychodów i kosztów podatkowych z tytułu sprzedaży cateringu po promocyjnej cenie.
Czy otrzymywany przez Wnioskodawcę od Klienta zwrot wydatków, tytułem Zwrotów przekazywanych Uczestnikom w myśl postanowień Programu, stanowi przedmiot opodatkowania na gruncie podatku VAT, w szczególności na podstawie art. 29a ust. 7. pkt 3 Ustawy o VAT?
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizacją Zadania 3, Zadania 4, Zadania 5, Zadania 6 w ramach projektu pn. „…”.
Opodatkowania podatkiem VAT dotacji oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur uzyskanych od wykonawcy w związku z realizacją projektu
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazanej Wnioskodawcy przez Organizatora kwoty Premii, która następnie zostanie w całości wypłacona uprawnionemu Uczestnikowi akcji promocyjnej oraz w zakresie braku opodatkowania podatkiem od towarów i usług wypłaty przez Wnioskodawcę Premii na rzecz uprawnionego Uczestnika akcji promocyjnej.
Ustalenie - czy środki pieniężne (zarówno w formie gotówkowej, jak i bezgotówkowej), które będą zbierane w ramach Projektu przez Partnera i następnie przekazywane na rzecz Fundacji nie będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychodu opodatkowanego podatkiem odchodowym od osób prawnych, - czy wydatki poniesione przez Sklep partnerski w związku z udziałem wProjekcie2 będą stanowiły dla Wnioskodawcy koszt uzyskania