Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    pobór
    pobór
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie dane dania data data zapłaty dochody uzyskiwane za granicą dochód dofinansowanie dokumentacja dokumenty dokumenty elektroniczne dopłata doradztwo dostawca dyskonto dystrybucja (rozprowadzanie) dystrybutor dywidendy działalność działalność artystyczna działalność gospodarcza pobór
    Indeks tematów
    Wszystkie d
    Interpretacja
    17.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.572.2025.1.AW

    Środki transportu wynajmowane przez spółkę od kontrahentów duńskich uznaje się za "urządzenia przemysłowe" w myśl art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Tym samym spółka jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego u źródła od należności z tytułu najmu tych urządzeń.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.521.2025.2.AZ

    Stosowanie stawki 5% podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO z Francją wymaga, aby rzeczywisty beneficjent dywidendy rozporządzał bezpośrednio co najmniej 10% kapitału w spółce wypłacającej dywidendę.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.474.2025.2.ANK

    Podmiot wypłacający dywidendę może zastosować zwolnienie zryczałtowanego podatku u źródła od osób prawnych, przy uwzględnieniu rzeczywistego właściciela należności w ramach koncepcji look-through approach, jeśli dywidenda jest przekazywana zgodnie z formalnym mechanizmem prawnym i spełnia wymogi art. 22 ust. 4-6 ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.504.2025.1.PP

    Wynagrodzenie wypłacane za licencję użytkownika końcowego oprogramowania komputerowego nie mieści się w katalogu należności licencyjnych wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, przez co nie podlega zryczałtowanemu podatkowi u źródła w Polsce.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.448.2025.2.PP

    Wynagrodzenie z tytułu transakcji sekurytyzacji syntetycznej, jako świadczenie za przeniesienie ryzyka kredytowego, nie stanowi płatności kwalifikowanej w art. 21 ust. 1 UPDOP, nie obciążając wnioskodawcy obowiązkiem poboru zryczałtowanego podatku u źródła.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.447.2025.2.PP

    Wynagrodzenie wypłacane w ramach transakcji sekurytyzacji syntetycznej nie stanowi płatności wymienionej w art. 21 ust. 1 UPDOP, co zwalnia Wnioskodawcę z obowiązku poboru podatku u źródła oraz weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela Kontrahenta.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.10.2025 Podatki

    Zmiana interpretacji indywidualnej z dnia 9 października 2025 r., Szef Krajowej Administracji Skarbowej, sygn. DOP12.8221.14.2025

    Złożenie oświadczenia WH-OSC, jako przesłanki wyłączającej mechanizm pay and refund, przed datą wypłaty dywidendy przekraczającej limit z art. 26 ust. 2e CIT, jest niezgodne z prawem. Płatnik musi dokonać oświadczenia po zaistnieniu zdarzeń określonych dla jego skuteczności.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 25 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.339.2025.1.AW

    Dochody z dywidend i odsetek wypłacane na rzecz niemieckiego funduszu inwestycyjnego przez polską spółkę zależną nie podlegają zwolnieniu z podatku CIT w Polsce, jako że fundusz nie jest podatnikiem tych dochodów. Preferencyjne opodatkowanie u źródła możliwe jest jedynie dla inwestorów funduszu, po przedstawieniu ich certyfikatów rezydencji.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.284.2025.2.AS

    Wypłata dywidendy przez polskiego rezydenta podatkowego na rzecz brytyjskiego wspólnika zwolniona jest z opodatkowania podatkiem dochodowym w Polsce, jeśli wspólnik posiada nie mniej niż 10% udziałów przez 24 miesiące. Zastosowanie ma umowa międzynarodowa o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.347.2025.2.MW

    Dobrowolne umorzenie udziałów nie generuje przychodu z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, zatem nie powoduje obowiązku pobrania podatku u źródła w Polsce, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o CIT ani na podstawie PL-LUX UPO.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.06.2025 Podatki

    Brak obowiązku zapłaty zaliczek podatku dochodowego przez Szpital Powiatowy z tytułu kar umownych niestanowiących dochodu - Interpretacja indywidualna z dnia 3 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.184.2025.2.BD

    Nie podlegają opodatkowaniu dochodowemu kary umowne związane z działalnością statutową, które nie zwiększają dochodu Szpitala, lecz stanowią wydatki zmniejszające stratę, finansowane z dopłat organu założycielskiego, a nie z dochodu zwolnionego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.06.2025 Podatki

    Odliczanie podatku u źródła w kontekście zagranicznych przychodów z licencji zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.175.2025.1.AW

    Dla celu kalkulacji limitu odliczenia zagranicznego podatku u źródła, art. 20 ust. 1 ustawy o CIT wymagane jest uwzględnienie dochodu uzyskanego w obcym państwie, z uwzględnieniem kosztów uzyskania przychodu. Kwota odliczenia nie może przekroczyć tej części podatku obliczonego zgodnie z polskimi regulacjami, która proporcjonalnie przypada na dochód zagraniczny.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    27.05.2025 Podatki

    Zwolnienie z podatku CIT przy wypłacie dywidendy a status rzeczywistego właściciela - Interpretacja indywidualna z dnia 27 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.146.2025.1.BJ

    Zwolnienie z podatku od dywidendy na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy o CIT nie przysługuje, gdy odbiorca dywidendy nie spełnia warunku bycia rzeczywistym właścicielem, a akcje posiadane są jako tytuł własności. Weryfikacja statusu rzeczywistego właściciela jest obligatoryjna.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.05.2025 Podatki

    Podatek u źródła a korzystanie z oprogramowania w modelu SaaS na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 20 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.139.2025.2.MF

    Wynagrodzenie za korzystanie z oprogramowania w chmurze jest przychodem z użytkowania urządzenia przemysłowego, podlegającym opodatkowaniu podatkiem u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, o ile nie zastosowano umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.03.2025 Podatki

    Brak możliwości zastosowania zwolnienia z podatku u źródła dla dywidendy na podstawie UPO PL-CH w wyniku przeniesienia udziałów przed wypłatą - Interpretacja indywidualna z dnia 25 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.46.2025.2.PP

    W przypadku dywidendy wypłacanej przez spółkę z siedzibą w Polsce, szwajcarska spółka odbiorca musi posiadać udziały w chwili podjęcia uchwały o podziale zysku oraz w chwili wypłaty, aby zwolnienie z opodatkowania na podstawie art. 10 ust. 2a pkt a) UPO Polska-Szwajcaria mogło zostać zastosowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.03.2025 Podatki

    Opodatkowanie podatkiem u źródła płatności Fundacji dla agencji artystycznej z Wielkiej Brytanii w kontekście polsko-brytyjskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania - Interpretacja indywidualna z dnia 24 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.23.2025.2.END

    Płatności dokonywane przez polski podmiot na rzecz zagranicznego podmiotu w związku z organizacją działalności artystycznej podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła w Polsce, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2 CIT oraz art. 16 umowy polsko-brytyjskiej, niezależnie od miejsca siedziby rzeczywistego odbiorcy płatności.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    11.03.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 11 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.47.2025.2.PP

    1) W stosunku do dywidend wypłacanych na rzecz Udziałowca po 1 stycznia 2022 r. Wnioskodawca jest uprawniony do stosowania obniżonej stawki w wysokości 5%, o której mowa w art. 10 ust. 2 lit. a UPO PL-DE oraz w celu zastosowania tej obniżonej stawki, Wnioskodawca powinien pozyskać certyfikat rezydencji podatkowej Udziałowca. 2) W stosunku do wypłacanych przez Wnioskodawcę na rzecz Udziałowca dywidend

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.628.2024.1.AS

    W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie. - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.629.2024.1.AS

    W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie, - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.631.2024.1.BJ

    W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca nie ma obowiązku weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz X i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie, - jeżeli X nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.677.2024.1.AZ

    Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.683.2024.1.PP

    Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.689.2024.1.AZ

    Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.691.2024.1.MR1

    Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.