Określenie podstawy opodatkowania kompleksowej usługi oczyszczania ścieków, prawo do odliczenia vat naliczonego oraz kwestia opodatkowania przekazania przez Gminę prawa własności przydomowych oczyszczalni ścieków na rzecz mieszkańców.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego według indywidualnie wyliczonego prewspółczynnika w oparciu o art. 86 ust. 2c pkt 3 ustawy.
Gmina dokonując korekty przeszłych wydatków odliczanych przy zastosowaniu prewspółczynnika z Rozporządzenia, może dokonać tej korekty w trybie art. 90c ust. 3 ustawy, tj. poprzez skorygowanie dokonanej korekty rocznej w ten sposób, że jako ostateczny prewspółczynnik za dany rok w rozumieniu przepisów o korekcie rocznej Gmina przyjmie prewspółczynnik metrażowy.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy dotacja otrzymana z NFOŚiGW na usługi związane z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej przez Gminę stanowi podstawę opodatkowania VAT (uznania dotacji jako wartość brutto), prawa do odliczenia 100% podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu usuwania folii rolniczych i innych
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania świadczenia za czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystające ze zwolnienia z tego podatku, braku obowiązku naliczenia podatku należnego oraz prawa do odliczenia.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium obrotowym.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków (zarówno inwestycyjnych jak i bieżących) związanych z Infrastrukturą za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium: ilości ścieków odprowadzonych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających VAT, w sumie ilości ścieków odprowadzonych w ramach ogółu wszystkich transakcji/zużyć (tj. zarówno transakcji zewnętrznych podlegających VAT
Opodatkowanie usług dostarczania wody/odbioru ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i Wydatków bieżących związanych z Infrastrukturą.
Opodatkowanie usług w zakresie dostarczania wody/odbioru ścieków do Odbiorców zewnętrznych oraz prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków Inwestycyjnych i Wydatków bieżących.
1. Świadczenie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody/odbioru ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych stanowi/będzie stanowić czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku. 2. Gmina jest uprawniona do pełnego odliczenia VAT naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i Wydatków bieżących związanych z Infrastrukturą, która służy/będzie służyć Gminie do świadczenia
Czy koszty związane z funkcjonowaniem Jednostki Realizującej Projekt zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach ww. Projektu?
Czy koszty działań informujących i promujących zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach ww. Projektu?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych związanych z otrzymaniem od gminy dopłat na realizację zadań własnych gminy.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych związanych z otrzymaniem od gminy dopłat do cen wody i ścieków.
Czy w związku z częściowym przesunięciem kwoty przychodów (dopłaty) z przychodów podatkowych za odbiór ścieków za dany miesiąc do następnego miesiąca Spółka powinna odpowiednio tę samą kwotę kosztów przesuwać na następny miesiąc i traktować jako koszty uzyskania w dacie osiągnięcia przychodu podatkowego?
Czy otrzymywane dopłaty do ceny są prawidłowo rozliczane w przychodach podatkowych Spółki?
W zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów promocji w ramach realizowanej inwestycji podlegającej częściowej refundacji (Program Infrastruktura i Środowisko Priorytet I Gospodarka Wodno Ściekowa).
Prawo do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu współfinansowanego z funduszu unijnego, dotyczącego gospodarki wodno-ściekowej gminy.
Czy otrzymywane przez Spółkę od Gmin dopłaty do ceny wody i ścieków są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych?