Papierowe wersje dokumentów księgowych mogą być zniszczone, a wydatki związane z tymi dokumentami można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem ich właściwej dokumentacji elektronicznej, spełniającej kryteria autentyczności i integralności zgodnie z przepisami o CIT i ustawie o rachunkowości.
Prawidłowość dokumentowania transakcji nabycia wirtualnych przedmiotów.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z prowadzeniem szkoły.
Dokumentowanie dowodami wewnętrznymi wydatków na zakup uszkodzonych komputerów.
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na podstawie potwierdzenia zawarcia transakcji.
Sposób udokumentowania kosztów uczestnictwa (partycypacji) w kosztach utrzymania nieruchomości wspólnej oraz kosztu utrzymania lokalu.
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych wydatków na nabycie prawa do znaku towarowego.
Skutki podatkowe sprzedaży nieruchomości nabytej w 2006 r. w przypadku wydatkowania środków na nabycie innej nieruchomości i sposób dokumentowania poniesionych wydatków.
Czy faktura otrzymana za pośrednictwem poczty elektronicznej będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów?
w zakresie skutków podatkowych otrzymania faktury elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym, którego ważność wygasła
Czy wyciągi bankowe drukowane z systemu bankowości internetowej dają podstawę do ujęcia jako koszty uzyskania przychodu prowizji bankowych i odsetek od kredytu.
Czy dowód wewnętrzny bez względu na jego wartość będzie wystarczającym dokumentem, aby zakupy u rolników indywidualnych mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
Czy w świetle obowiązujących przepisów po otrzymaniu faktury w formie elektronicznej i jej wydrukowaniu jako oryginał może stanowić koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych jako koszt prawidłowo udokumentowany?
W jaki sposób należy udokumentować fakt wydatkowania przychodu ze sprzedaży lokalu mieszkalnego, jeżeli został on wydatkowany na budowę budynku mieszkalnego na gruncie stanowiącym współwłasność podatników i ich rodziców?
dotyczy ustalenia wartości początkowej obiektu handlowego zgodnie z art. 22g ust. 8, 9 i art. 22n ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
Czy wydatki na organizację dwudniowej konferencji wyjazdowej dla swoich pracowników, zorganizowanej za pośrednictwem firmy zewnętrznej, udokumentowane fakturą VAT, sfinansowane ze środków obrotowych, są kosztem uzyskania przychodów? Podczas konferencji będą przedstawione wyniki Spółki, plan strategiczny, odbędzie się prelekcja motywacyjna, bezpośrednie spotkanie wszystkich pracowników z Zarządem Spółki
Czy podatnik w roku podatkowym 2005r. oraz w latach następnych ma prawo wydatek związany z prowadzoną działalnością gospodarcza udokumentowany fakturą VAT ( np. wydatki dotyczące paliwa, zakupu części zamiennych, usług telekomunikacyjnych, usług obcych itp.) zaewidencjonować w kol. 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów danego okresu rozliczeniowego
Czy w zeznaniu za 2005 rok można odliczyć kwotę wynikającą z faktury wystawionej w roku 2005 za montaż centralnego ogrzewania, w sytuacji gdy zapłata na rzecz spółdzielni nastąpi w ratach miesięcznych począwszy od 2006 roku?
Czy można odliczyć od podatku wydatki poniesione z tytułu użytkowania sieci Internet?
1. Czy klub sportowy spełnia wymogi określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, konieczne dla możliwości skorzystania przez darczyńców z tzw. ulgi sportowej? 2. Co należy zaliczyć do kategorii "wydatków na działalność klubów sportowych"? 3. W jaki sposób należy dokumentować (ewidencjonować) wpłaty dokonane z wyżej powołanych tytułów
Podatniczka zamierza sprzedać mieszkanie przed upływem pięciu lat liczonych od końca roku, w którym nastąpiło jego nabycie, a uzyskane z tej sprzedaży środki zamierza przeznaczyć na: 1. Pośrednictwo związane z zakupem mieszkania, 2. Koszty przeprowadzki, 3. Nabycie innego mieszkania oraz koszty notarialne związane z zawarciem przedwstępnej umowy sprzedaży oraz umowy sprzedaży, 4. Wyremontowanie nowego
Jakie dokumenty powinnam posiadać, aby nie utracić prawa do ulgi z tytułu systematycznego oszczędzania w kasie mieszkaniowej ?