Nieodpłatne przyznanie warunkowych opcji na akcje w ramach programu motywacyjnego nie generuje przychodu podatkowego po stronie wnioskodawcy przed ich realizacją, zgodnie z art. 11 ustawy o PIT.
Organ podatkowy stwierdził, że podatnik do 15 lipca 2025 r. podlegał nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, gdyż posiadał tam centrum interesów życiowych. Dopiero po przenosinach najbliższej rodziny do USA od 16 lipca 2025 r. spełnił warunki ograniczonego obowiązku podatkowego na terytorium Polski, zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy o PIT.
Polski rezydent podatkowy jest zobowiązany do złożenia deklaracji PIT-38 w związku z przychodami z tytułu inwestycji zagranicznych, jednak załącznik PIT-ZG nie jest wymagany w przypadku dywidend z zagranicy. Obowiązek dopłaty 4% podatku z tytułu różnicy pomiędzy podatkiem krajowym a zagranicznym musi być wykazany w części G deklaracji PIT-38.
Zyski polskiego rezydenta z tytułu odpłatnego zbycia akcji, opodatkowane wyłącznie w Polsce, nie dają prawa do odliczenia podatku zapłaconego za granicą.
Konwersja wierzytelności na udziały w spółce zagranicznej wymusza rozpoznanie przychodu podatkowego z kapitałów pieniężnych, równą wartości wkładu niepieniężnego. Koszty uzyskania przychodu ustala się zgodnie z wartością wniesionego wkładu. Obowiązki podatkowe detreminowane są nieograniczonym obowiązkiem podatkowym rezydenta w Polsce.
Dochody uzyskane z dostarczania towarów i usług na rzecz sił zbrojnych USA przez "wykonawcę kontraktowego" są zwolnione z podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, o ile usługi dotyczą sił zbrojnych stacjonujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Podatnik nie ma obowiązku wykazywania w PIT-38 zakupu akcji bez zbycia, ale musi zadeklarować dochody z dywidend spółek zagranicznych, uwzględniając odliczenie podatku zapłaconego za granicą do 15% brutto.
Wynagrodzenie za korzystanie z oprogramowania w chmurze jest przychodem z użytkowania urządzenia przemysłowego, podlegającym opodatkowaniu podatkiem u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, o ile nie zastosowano umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
W zakresie obowiązku weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela dywidend.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.