Wydatki na zakup i montaż magazynu energii, będącego integralną częścią systemu fotowoltaicznego, mogą być objęte odliczeniem w ramach ulgi termomodernizacyjnej, pod warunkiem braku dofinansowania tych wydatków oraz ich dokumentacji fakturami VAT.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania dotacji otrzymanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na sfinansowanie opłat ustalonych w umowach leasingu dotyczących nowych pojazdów wykorzystujących do napędu energię elektryczną oraz uznania kwot netto opłat związanych z umową leasingu pojazdów elektrycznych sfinansowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
Brak prawa do odliczenia w związku z realizacją projektu, opodatkowanie otrzymanej dotacji.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupami towarów i usług na potrzeby Projektu.
Opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanej przez Gminę dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez wykonawcę zadania.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od czynności związanych z zakupami towarów i usług w ramach prowadzonego programu ochrony przeciwpożarowej.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z zakupem stacji ładowania na cele publiczne (komercyjne).
Opodatkowanie dotacji oraz prawo do odliczenia podatku w związku z realizacją przedsięwzięcia w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia folii i innych odpadów od rolników prowadzących działalność rolniczą z terenu gminy.
Opodatkowanie dotacji otrzymanej z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Nieuznania w związku z realizacją Przedsięwzięcia za podatnika VAT, który wykonuje czynności opodatkowane, nieuznanie dofinansowania za zapłatę, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, za usługi opodatkowane, oraz braku prawo do odliczenia podatku VAT od kosztów przedsięwzięcia.
Gmina będzie działać jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, prowadzący działalność gospodarczą, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, w zakresie, w jakim będzie realizować ww. Zadanie oraz nie będzie korzystać z wyłączenia od podatku na podstawie przepisu art. 15 ust. 6 ustawy. Gmina powinna wyliczyć wartość podatku należnego metodą „w stu”, traktując kwotę uzyskanego dofinansowania jako kwotę
w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz prawa do odliczenia pełnych kwot podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu
w zakresie prawa do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją zadania
W zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego w fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania oraz określenia podstawy opodatkowania
uznanie za podstawę opodatkowania VAT dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, otrzymanej przez Gminę na usługi związane z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej oraz prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją Zadania
uznanie za podstawę opodatkowania VAT dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, otrzymanej przez Gminę na usługi związane z usuwaniem azbestu; - prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją Zadania
Opodatkowanie dotacji uzyskanych z WFOŚiGW oraz NFOŚiGW na realizację Zadania polegającego na rozbiórce (demontażu), transporcie i unieszkodliwianiu (utylizacji) wyrobów zawierających azbest oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w zawiązku z realizacją ww. Zadania.
1. opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację Zadania; 2. prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z usuwaniem odpadów pochodzących z działalności rolniczej
1. Uznanie organizowanych przez Gminę czynności usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej za usługi opodatkowane podatkiem VAT; 2. Uznanie dotacji otrzymanej z NFOŚiGW za podstawę opodatkowania dla ww. usług; 3. prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur otrzymanych od Wykonawcy w związku z realizacją Zadania.
1. uznanie organizowanych przez Gminę czynności usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej za usługi opodatkowane podatkiem VAT; 2. uznanie dotacji z NFOŚiGW za podstawę opodatkowania dla ww. usług; 3. prawa do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją Zadania.
1. Opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z NFOŚiGW oraz kwoty otrzymanej od rolników; 2. Prawo do odliczenia podatku naliczonego od otrzymanej faktury za usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej