Wydatki na materiały promocyjne oraz organizację wydarzeń branżowych, pozostające w związku przyczynowym z uzyskaniem przychodu, mogą stanowić koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, z wyłączeniem wydatków reprezentacyjnych wymienionych w art. 16 ust. 1 pkt 28 tejże ustawy.
Wykładnia art. 18eb ustawy o CIT pozwala na skorzystanie z ulgi na ekspansję tylko w zakresie wydatków jasno określonych w zamkniętym katalogu tej normy podatkowej, wykluczając jeżeli nie spełniają kryteriów bezpośrednio związanych z promowaniem sprzedaży produktów.
Czy uzyskanie przychodu ze sprzedaży produktu z opisanej w stanie faktycznym nowej linii produktów dostosowanych do klientów indywidualnych (produkty te będą dystrybuowane poprzez sieci handlowe), choćby z pierwszej niewielkiej partii będzie uprawniało Wnioskodawcę do skorzystania z ulgi opisanej w art. 18eb ustawy; - Czy Wnioskodawca prawidłowo odczytuje przepis art. 18eb pkt 4 (winno być: art.
w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z nabyciem usług od organizatorów targów w Niemczech
Podatek u źródła (usługi organizacji targów jako usługi reklamowej)
Czy wydatki związane ze wsparciem sprzedaży detalicznej na poszczególnych rynkach zagranicznych stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków wymienionych we wniosku a poniesionych na realizację przez Zarządzającego w celu prawidłowego wykonania zawartej ze Spółką umowy o świadczenie usług zarządzania na czas pełnienia funkcji.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na pakiet medyczny dla członka zarządu i jego rodziny oraz na ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej członka zarządu, z którym Spółka zawarła umowę o świadczenie usług zarządzania.
w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w sytuacji nabycia usługi od organizatora targów handlowych w Niemczech oraz formy certyfikatu rezydencji
Czy Spółka P. Polska Sp. z o. o. ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wszystkie wydatki poniesione na organizację i obsługę targów w tym w szczególności koszty wynajmu powierzchni wystawienniczej, mediów, obsługi stoiska, materiałów reklamowych, zakwaterowania pracowników i zaproszonych gości, transportu pracowników i zaproszonych gości z/do hotelu, lotniska, miejsca targów, wyżywienia
Miejsce świadczenia usług związanych z uczestnictwem pracowników Wnioskodawcy w konferencjach oraz targach branżowych organizowanych przez podmioty zagraniczne
Podatek od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia wykonywanych usług.
Czy w opisanych stanach faktycznych Spółka jest zobowiązana do odprowadzenia podatku zryczałtowanego w wysokości 20% na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w opisanych stanach faktycznych Spółka jest zobowiązana do odprowadzenia podatku zryczałtowanego w wysokości 20% na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w opisanych stanach faktycznych Spółka jest zobowiązana do odprowadzenia podatku zryczałtowanego w wysokości 20% na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
1. Czy opisane w stanie faktycznym usługi świadczone przez podmioty zagraniczne mieszczą się w kategorii przychodów, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 12 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: Ustawy o PDOP)? 2. Czy w związku z dokonywaniem płatności za usługi, o których mowa w stanie faktycznym Spółka pełni funkcję płatnika, o którym mowa w art. 26 Ustawy o PDOP,
Czy zakupywane usługi gastronomiczne stanowią koszty uzyskania przychodu?
Podatek od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania usługi wynajmu powierzchni wystawienniczej na tragach w Czechach.
Podatek od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług wynajmu powierzchni targowej oraz importu usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania usługi wynajmu powierzchni wystawienniczej na tragach w Norwegii.
Czy Spółka postąpiła prawidłowo zaliczając poniesione wydatki do kosztów uzyskania przychodów?
Czy Spółka ma prawo zaliczyć wartość faktury do kosztów uzyskania przychodów, czy powinna wartość cateringu (podanego w kosztorysie) zaliczyć do kosztów reprezentacji nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów?
1) W odniesieniu do zakupionych produktów spożywczych na wyposażenie stoiska podczas targów farmaceutycznych czy zjazdów lekarzy należy uznać, że stanowią one część działalności reklamowej jaką jest uczestnictwo w targach czy zjazdach, a przez to stanowią koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust.1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz. U. z 2000 r. Nr 54