Płatności dokonywane przez polskiego rezydenta na rzecz nierezydentów, związane z uczestnictwem w zagranicznych targach, nie podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż nie stanowią przychodów z użytkowania urządzeń handlowych ani usług reklamowych.
Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Wydatki poniesione przez podatnika na zakup biletów na konferencje branżowe, związane z działalnością gospodarczą w zakresie świadczenia usług wspólnych, mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów, jeżeli wykazano związek przyczynowo-skutkowy z generowaniem przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Miejscem świadczenia kompleksowych usług targowo-konferencyjnych w przypadku kontrahenta nieposiadającego siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce jest siedziba usługobiorcy, a faktury powinny zawierać adnotację 'odwrotne obciążenie', zgodnie z art. 28b ustawy o VAT.
Wydatki na materiały promocyjne oraz organizację wydarzeń branżowych, pozostające w związku przyczynowym z uzyskaniem przychodu, mogą stanowić koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, z wyłączeniem wydatków reprezentacyjnych wymienionych w art. 16 ust. 1 pkt 28 tejże ustawy.
Gmina posiada pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących inwestycje i bieżące wydatki związane z targowiskiem, gdyż jest ono wykorzystywane wyłącznie do celów opodatkowanej działalności gospodarczej.
Koszty uczestnictwa w targach, działań promocyjno-informacyjnych oraz dostosowania opakowań mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów do ulgi na ekspansję, pod warunkiem, że spełniają specyficzne wymogi wskazane w art. 18eb ustawy CIT. Nie obejmuje to jednak wynagrodzeń pracowników ani działań marketingowych niezwiązanych bezpośrednio z produktem.
Wykładnia art. 18eb ustawy o CIT pozwala na skorzystanie z ulgi na ekspansję tylko w zakresie wydatków jasno określonych w zamkniętym katalogu tej normy podatkowej, wykluczając jeżeli nie spełniają kryteriów bezpośrednio związanych z promowaniem sprzedaży produktów.
Ustalenie miejsca świadczenia kompleksowej usługi organizacji targów.
Możliwość uznania za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, określone w art. 18eb ust. 7 ustawy CIT, wskazanych we wniosku kosztów.
Ustalenie miejsca świadczenia kompleksowej usługi organizacji targów.
Czy płatności dokonywane na rzecz nierezydentów w związku z uczestnictwem Spółki w zagranicznych targach podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy płatności dokonywane na rzecz nierezydentów w związku z uczestnictwem Spółki w zagranicznych targach podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w związku z tym czy na Wnioskodawcy ciąży obowiązek poboru podatku od tych wypłat zgodnie z art. 26 ust. 1 tej ustawy.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym oferowane przez Spółkę Produkty są produktami wytworzonymi przez Spółkę w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o PDOP, uprawniającymi do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ustawy o PDOP? 2. Czy Nowe Produkty stanowią „produkty dotychczas nieoferowane”, o których
1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na promocję produktów i usług wymienionych w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego stanowią koszty działań promocyjno-informacyjnych w rozumieniu art. 18eb ust. 7 pkt 2 UstCIT i w konsekwencji podlegają odliczeniu od podstawy opodatkowania podatkiem CIT jako koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów przy
Ustalenie miejsca świadczenia kompleksowej usługi organizacji targów.
Czy uzyskanie przychodu ze sprzedaży produktu z opisanej w stanie faktycznym nowej linii produktów dostosowanych do klientów indywidualnych (produkty te będą dystrybuowane poprzez sieci handlowe), choćby z pierwszej niewielkiej partii będzie uprawniało Wnioskodawcę do skorzystania z ulgi opisanej w art. 18eb ustawy; - Czy Wnioskodawca prawidłowo odczytuje przepis art. 18eb pkt 4 (winno być: art.
Dotyczy ustalenia, czy wydatki poniesione na zakup usług szkoleniowych, udział w konferencjach/targach, lekcji języka obcego oraz koszty podróży, osób wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego (nie związanych bezpośrednio ze Spółką żadnym stosunkiem prawnym) mogą być przez Spółkę zaliczone do kosztów uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych.
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca będzie mógł skorzystać z ulgi prowzrostowej uregulowanej w treści art. 18eb ustawy o CIT.