Czy wydawany przez Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze poczęstunek oraz drobne nagrody na zakończenie rajdów pieszych stanowią koszty uzyskania przychodów?
Czy wydatki poniesione na zakup: art. spożywczych przeznaczonych na poczęstunek klientów na terenie zakładu pracy, niewielkiej ilości alkoholu przeznaczonego jako poczęstunek w trakcie spotkań z kontrahentami; druk ulotek informacyjnych, zakup i przekazanie prezentów klientom o wartości nie przekraczających 50 zł. stanowią w całości koszt uzyskania przychodów?
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług zużycia towarów na poczęstunki w trakcie narad i szkoleń swoich pracowników.
Dotyczy możliwości zaliczenia wydatków poniesionych na zakup niewielkich ilości alkoholu w koszty reprezentacji stanowiącej koszt uzyskania przychodu.
Czy wydatki poniesione na poczęstunek serwowany na szkoleniach dla pracowników są wydatkami na potrzeby reprezentacji czy kosztami ogólnymi firmy ?
Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy
Czy wydatki na organizację spotkań, konferencji naukowych oraz letnich Igrzysk Polonijnych będą stanowić koszt uzyskania przychodu?
czy poniesione wydatki związane z produkcją programu G. X emitowanego na antenie, w tym usługa gastronomiczna świadczona przez firmę cateringową, są kosztem uzyskania przychodu?
1) W odniesieniu do zakupionych produktów spożywczych na wyposażenie stoiska podczas targów farmaceutycznych czy zjazdów lekarzy należy uznać, że stanowią one część działalności reklamowej jaką jest uczestnictwo w targach czy zjazdach, a przez to stanowią koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust.1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz. U. z 2000 r. Nr 54
ponoszone przez Spółkę wydatki, na organizowanie dwojakiego rodzaju spotkań promocyjnych dla lekarzy, są kosztami reklamy i mogą w całości stanowić koszt uzyskania przychodów
w sprawie interpretacji przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup kawy, herbaty, napojów chłodzących, orzeszków, ciasteczek, paluszków, mleczka i cukru, w celu zorganizowania poczęstunku kontrahentom w siedzibie Spółki.
Jakie konsekwencje w podatku dochodowym od osób prawnych wywołuje zakup artykułów spożywczych i usług gastronomicznych oraz cateringowych ?
Czy wydatki na serwowane w trakcie imprezy promocyjnej posiłki z własnej restauracji podobnie jak wydatki na ulotki i foldery reklamowe rozpowszechniające informacje na temat akcji promocyjnych mogą być potraktowane jako wydatki na cele reklamowe w świetle przepisów obowiązujących po 01.01.2007r.
Czy wydatki poniesione na organizację uroczystości związanej z organizacją 50-lecia działalności Zrzeszenia można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Czy wobec braku sprecyzowania w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych pojęcia reklama koszty ponoszone na zakup w/w symbolicznego ciastka, lampki wina są prawidłowo kwalifikowane do kosztów podatkowych?
Czy dochód podatkowy, korzystający ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54 poz. 654 ze zm.), powiększony o wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów zarachowane, a nie wypłacone wynagrodzenia, zarachowane, a nie opłacone składki ZUS, wydatki na szkolenia organów samorządowych (Rady Osiedli,
Czy wyłączenie wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych (reprezentacja) nie dotyczy wydatków na:
Czy mogę wydatki na zakup wody, kawy, herbaty, cukru, śmietanki, mleka do kawy dla pracowników firmy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?
Czy wydatki poniesione na zakup ww. upominków oraz na organizację spotkania promocyjnego wraz z organizacją poczęstunku, które zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego stanowią reklamę, jak również w świetle Ustawy NFZ nie stanowią nieuzasadnionej korzyści majątkowej mogą zostać zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy koszty zakupu wyżej wskazanych artykułów spożywczych na użytek spotkań z kontrahentami stanowią koszt uzyskania przychodu, w szczególności nie mieszcząc się w zakresie wyłączenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?Czy koszty zakupu wyżej wskazanych artykułów spożywczych na użytek posiedzeń organów Spółki stanowią koszt uzyskania przychodu, w szczególności
możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na organizację jubileuszu Spółki